Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORGANİK KİMYA Birinci Düzey GM 203 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. İlhan Özer İLHAN, Prof. Dr. Emin SARIPINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Temel Organik Kimya Konularının Verilmesi
Dersin Tanımı PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK tarafından haftada 3saat teorik olarak yüz yüze Türkçe dilinde verilen, yardımcı öğretim elemanı ve ön koşul dersi olmayan, içeriğinde Genel Organik Kimya konuları olan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bağlar ve İzomeri.
2 Alkanlar ve Sikloalkanlar
3 Alkenler ve Alkinler.
4 Aromatik Bileşikler.
5 OrganikHalojen Bileşikleri
6 Substitusyon ve Elimiasyon Reaksiyonları
7 ARA SINAV
8 Alkoller, Fenoller ve Tioller.
9 Eterler ve Epoksitler.
10 Aldehitler ve ketonlar.
11 Karboksilik Asitler.
12 Karboksilik Asitler ve Türevleri.
13 Aminler.
14 Heterosiklik Bileşikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel Organik Kimya konularını öğrenip kendi alanlarında kullanabilir.
2 Evrensel genel organik kimya kültürü edinilir.
3 Organik Kimya'nın insan hayatı üzerindeki etki ve önemini, meslek ve yaşantısını geliştirmede kullanır.
4 Organik Bileşiklerin Adlandırıması hakkında bilgi edinir.
5 Organik Bileşiklerin Sentezi hakkında bilgi edinir.
6 Organik Kimyada Bazı özel konularda bilgi edinir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 10 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 2 0
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Organik Kimya, H. Hart, D. J. Hart ve L. E. Craine, Palme Yayınevi, 9. Baskı (1998).
Yardımcı Kaynaklar Organik Kimya, R.J. Fessenden, J.S. Fessenden, M.W. Logue, Çeviri Editörü: T. Uyar, Güneş Kitabevi, 6. Baskı (2001).

Ders İle İlgili Dosyalar