Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATATÜRK VE İNÖNÜ DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKALARI Birinci Düzey TAR 687 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA OĞUZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Atatürk ve İnönü döneminde gerçekleştirilen kültür politikalarının Türk kültür hayatı üzerine etkisini tespit etmek.
Dersin Tanımı Atatürk ve İnönü döneminde gerçekleştirilen kültür politikalarının Türk kültür hayatı üzerine etkisi bir çok boyutuyla tartışılır ve bu konularda çeşitli araştırmalar yapılır

Dersin İçeriği
1 ATATÜRK DÖNEMİNE KADAR KÜLTÜREL ANLAYIŞ
2 ATATÜRK’ÜN KÜLTÜR POLİTİKASI
3 EĞİTİM Atatürk''ün Eğitime Verdiği Önem 15 Temmuz 1921 Maarif Kongresi
4 Milli Mücadele ve Öğretmenler Cumhuriyet''in Devraldığı Eğitim Mirası Atatürkçü Eğitimde İlkeler
5 DİL ÇALIŞMALARI VE TÜRK DİL KURUMU Kuruluşunu Hazırlayan Etkenler ve Kurumun kuruluşu
6 Kurumun Amacı ve 1932-1938 arası faaliyetleri
7 Ara sınavı
8 TARİH ÇALIŞMALARI VE TÜRK TARİH KURUMU Kuruluşunu Hazırlayan Etkenler ve Kurumun kuruluşu
9 Kurumun Amacı ve 1931-1938 arası faaliyetleri
10 EDEBİYAT
11 SANAT
12 YAYIN, İLETİŞİM, SPOR VE MÜZECİLİK
13 HALKEVLERİ
14 Yarıyıl sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Cumhuriyet Döneminde kültür Alanında Meydana Gelen Gelişmelerin kavranması
2 Dil alanında yapılan inkılapların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
3 Tarih alanında yapılan İnkılapların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
4 Halkevlerinin kültür hayatımıza etkisinin kavranması
5 Edebiyat alanında yapılan çalışmaların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
6 Sanat alanında yapılan çalışmaların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
7 İletişim alanında yapılan çalışmaların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
8 Güzel sanatlar alanında yapılan çalışmaların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
9 Atatürk ve İnönü''nün kültür hayatımıza etkilerinin mukayese edilerek kavranması
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2 Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3 Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4 Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5 Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6 Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7 Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8 Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9 Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10 Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11 Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13 Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14 Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15 Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16 Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17 Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18 Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar A. İlhan SEZER, İsmet İnönü Döneminde Eğitim ve Kültür Politikaları, Ankara, 2005; Afet İNAN, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk’ün El Yazıları, yy, Ankara 2002; Anıl Çeçen, Kültür ve Politika, Ankara, 1996.; Anıl Çeçen, Atatürk’ün Kültür Kurumu Halkevleri, Ankara, 1990; Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I (1919–1938); Ankara, 2006; Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri II (1906–1938); Ankara, 2006; Aygül KILINÇ, Atatürk Dönemi Kültür Politikasının Türk Toplumsal Yaşamına Etkileri ve Katkıları, Malatya, 2005; Baha Mutlu AYDIN, Köy Enstitüleri ve Toplum Kalkınması, Ankara, 2008; Başak BUGAY, 1923’ten Günümüze Sosyo-Politik Durumun Türk Resim Sanatında Yansımaları, İstanbul, 2006; Behar Büşra ERSANLI, İktidar ve Tarih: Türkiye’de Resmi Tarih Tezinin Oluşumu (1929-1937), Afa Yayınları, İstanbul 1992 Cemil Öztürk, Türkiye''de Dünden Bugünü Öğretmen Yetiştiren Kurumlar; Erol GÜNGÖR, Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, İstanbul, 1989; Erol GÜNGÖR, Türk Kültürü Ve Milliyetçilik, İstanbul, 2004; Esin BERKTAŞ, 1939–1950 Dönemi Türk Sinemasının Ekonomik, Politik, Toplumsal ve Kültürel Yapısı, İstanbul, 2008; Fatma ER, Milli Şef Döneminde Çağdaşlaşma Anlayışı ve Uygulamaları Ankara, 2000; İsmet BOZDAĞ, Atatürk’ün Evrensel Boyutları, Ankara, 1998; Kadir ŞEKER, İnönü Dönemi Kültür Hayatı (1938–1950), Isparta, 2000; Kamile İMER, Türk Dil Devrimi, TDK Tanıtma Yayınları, Ankara 1976; Kemal Atatürk, Nutuk (1919-1927), Bugünkü Dille Yayına Hazırlayan: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2006; Mevlüt KAPLAN, Aydınlanma Devrimi ve Köy Enstitüleri, Ankara, 2002; Mustafa ÇIKAR, Hasan Ali Yücel ve Türk Kültür Reformu, Ankara, 1997; Nail TAN, Cumhuriyet Dönemi Kültür Çalışmalarının Dünü, Bu Günü, Yarını, Ankara, 2003; Necip P.ALPAN, Atatürk’ün Milli Müzik Devrimi, Ankara, 1989; Nilüfer ÖNDİN, Cumhuriyetin Kültür Politikası ve Sanat 1923–1950, İstanbul, 2003; Nuray BAYRAKTAR,; Halkevlerinin Ülke Kültürüne İnsanın Gelişimi ve Dönüşümü Açısından Katkıları, Ankara, 1999; Nurgün KOÇ, Türk Kültür Tarihi İçerisinde Köy Enstitüleri, İzmir, 2007; Osman Nuri Ergin, Türk Maarif Tarihi; Ömer Asım AKSOY, Atatürk ve Dil Devrimi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara 1963; Önder GÖÇGÜN, Edebiyat Dünyası ve Atatürk, Ankara, 1995; Sadi BORAK, Atatürk ve Edebiyat, İstanbul, 2004; Selçuk KANTARCIOĞLU, Türkiye Cumhuriyeti Hükümet Programlarında Kültür, Ankara, 1998 ; SİNANOĞLU, Suat; Türk Hümanizmi II, İstanbul, 1999; Şerafettin YAMANER, Atatürk Öncesinde ve Sonrasında Kültürel Değişim, İstanbul, 1998; Turan ALTUNTAŞ, Bozkırın Eğitim Abideleri, Adana, 1998; Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi;

Ders İle İlgili Dosyalar