Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NEKROSPİ TEKNİKLERİ II Birinci Düzey VPT 645 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Dr. M. Önder KARAYİĞİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve pratik
Dersin Amacı Nekropside laboratuar muayeneleri için örnek materyallerin nasıl seçileceği, hangi koşullar altında muhafaza edileceği ve ne şekilde gönderileceği üzerinde durulacaktır.
Dersin Tanımı Nekropside laboratuar muayeneleri için örnek materyallerin nasıl seçileceği, hangi koşullar altında muhafaza edileceği ve ne şekilde gönderileceği üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği
1 Örneklerin alınması sırasında uyulması gereken biyogüvenlik kuralları
2 Doku örneklerinin seçiminde dikkat edilecek genel kurallar
3 Laboratuarlara örneklerin gönderilmesinde dikkat edilecek temel prensipler
4 Laboratuarlara gönderilecek örneklerin seçimi
5 Marazi madde alma teknikleri
6 Bakteriyel hastalıklarda örnek almada dikkat edilecek hususlar
7 Viral hastalıklarda örnek almada dikkat edilecek hususlar
8 Paraziter hastalıklarda örnek almada dikkat edilecek hususlar
9 Mikotik hastalıklarda örnek almada dikkat edilecek hususlar
10 Toksikasyonlarda örnek almada dikkat edilecek hususlar
11 Zoonoz hastalıklarda örnek almada dikkat edilecek hususlar
12 İhbari mecburi hastalıklarda dikkat edilecek hususlar
13 İhbari mecburi hastalıklarda dikkat edilecek hususlar
14 İşlenen konulara genel bakış
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nekropsi hakkında bilgi sahibi olmak
2 Ölüm sonrası meydana gelen morfolojik değişiklikler hakkında bilgi sahibi olmak
3 Öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırmak
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2 Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3 Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4 Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6 Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7 Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8 Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9 Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10 Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11 Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12 Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13 Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14 Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15 Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16 Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17 Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Patoloji, Milli Ü., Hazıroğlu R. (2000). 1. cilt medipres, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar K.V.F. Jubb, P. C. Kennedy,N. Palmer (1992). Pathology of Domestic Animals volume 3. 4thedition. Academic Pres Inc.

Ders İle İlgili Dosyalar