Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT TERAPİ VE SERAMİK Üçüncü Düzey SERT005 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SETENAY SİPAHİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ, DOÇ. DR. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik / Uygulamalı – Ders teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir.
Dersin Amacı Dersin amacı; sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek, sanat terapinin temel ilkelerini ve sanat pratiğinden farkını kavramak, sanat terapi atölye uygulamalarını özümseyerek atölye içeriği oluşturabilmek.
Dersin Tanımı Sanat terapi alanının kavramlarına dair araştırma ve uygulama becerileri geliştirecektir.

Dersin İçeriği
1 Anket uygulaması. Derste kullanılacak olan kaynakların öğrencilere tanıtımı, dersin içeriği ve kapsamı hakkında bilgilendirme.
2 Sanat ve Psikoloji üzerine tartışmalar
3 Sanat ve Psikoloji üzerine tartışmalar
4 Sanat Terapi Nedir, Sanat Terapisti Kimdir
5 Sanat Terapi Türleri ve Kullanılan Malzemeler
6 Sanat Terapinin Uygulama Alanları
7 Sanat Terapinin Tarihçesi
8 VİZE SINAVI (Teorik Sınav)
9 Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
10 Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
11 Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
12 Farklı Gruplarda Intermodal Sanat Terapi Uygulamaları ve Seans Yapılandırma
13 Öğrenci tarafından hazırlanan sanat terapi seansı ve uygulama
14 Öğrenci tarafından hazırlanan sanat terapi seansı ve uygulama
15 Sınav öncesi konuların tekrarı.
16 FİNAL SINAVI (Teorik Sınav)
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -Sanat terapiyle ilgili kavramaları genel düzeyde öğrenir. -Sanat ve psikoloji ilişkisini temel düzeyde kavrar.
2 -Sanat terapi atölye içeriği üretiminde yaratıcı ve pratik becerileri temel düzeyde gösterir. -Kullanılan sanat malzemesinin teknik özelliklerini orta düzeyde kavrar. -Araştırma becerilerini, probleme-konuya uygun bir şekilde orta düzeyde ortaya koyar. -Çalışma ahlakı ve iş disiplini gerekliliklerini orta düzeyde uygular.
3 -Kendi uygulama pratiği için bir bağlamın tanımlanmasıyla ilgili materyalleri temel düzeyde araştırır, toplar ve ayrıştırır. -Hazırlayacağı atölye içeriğine uygun malzeme/malzemeleri ve şekillendirme yöntemi/yöntemlerini orta düzeyde planlayarak seçer ve kullanır. -Mesleki faaliyet etiği ve sosyal gereklilikten yola çıkarak, orta düzeyde sanat terapi atölyelerini başlatabilir ve bu projelerde çalışabilecek kişilerin kalite ve değerlendirilmesinden sorumlu olur.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     225
AKTS     9.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar