Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAGDAŞ SİNEMA AKIMLARI Birinci Düzey RTS335 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BURAK MEDİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BURAK MEDİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Örnek film izleme ve tartışma
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenci çağdaş sinema akımlarının doğuşunu, etkilerini, önemli yönetmen ve filmlerini bilmelidir.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında katılımcılara çağdaş sinema akımları konusunda ayrıntılı bir bilgi sunulur ve her bir sinema akımı ele alınırken akımın temel yapısal ve biçimsel özellikleri ve başlıca yaratıcılarına dair bilgi verilir. Ayrıca, her bir akımın en bilinen filmlerinden parçalar da gösterilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Traditional Narrative Cinema
2 Modern Narrative Cinema
3 The Relationship Between Modernism and Art Cinema
4 Sample Film Viewing and Discussion in the Context of Modern Cinema Narrative
5 Postmodern Cinema
6 Sample Film Viewing and Discussion in the Context of Postmodern Cinema Characteristics
7 Dogma 95
8 Sample Film Viewing and Discussion in the Context of Dogma 95 Theory
9 Third Cinema Theory and Its Characteristics
10 New German Cinema
11 Sample Film Viewing and Discussion in the Context of New German Cinema
12 Czech New Wave Movement
13 Sample Film Viewing and Discussion in the Context of Czech New Wave Movement
14 New Hollywood Cinema
15 Iranian New Wave
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler bu ders kapsamında çağdaş sinema akımları konusunda bilgi sahibi olur.
2 Öğrenciler çağdaş sinema akımlarının başlıca yönetmenlerine dair bilgi sahibi olur ve bu akımların önemli filmlerini izlerler.
3 Öğrenciler, çağdaş sinema akımlarını tarihsel, estetik ve toplumsal bağlamları içinde değerlendirir ve bu akımların sinema dili üzerindeki etkilerini analiz eder.
4 Öğrenciler, farklı sinema akımları arasında biçimsel ve tematik karşılaştırmalar yaparak benzerlik ve farklılıkları tartışabilir.
5 Öğrenciler, çağdaş sinema akımlarına ilişkin eleştirel yaklaşımları kullanarak film çözümlemeleri yapabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DÜnya Sinemasında Akımlar, Esin Coşkun Sinema Akımları Sinema Dünyasını Değiştiren Filmler, James Clarke
Yardımcı Kaynaklar Dünya Sinemasında Akımlar, Linda Badley

Ders İle İlgili Dosyalar