Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YEMLER BİLGİSİ VE TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey ZT 208 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Yusuf KONCA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Selma BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin Amacı Yemler hakkında bilgi edinmek, hayvan beslemede yemlerin kullanımlarında sağladığı besin maddeleri, kullanım düzeyleri ve hayvan sağlığı ve ürüne olan etkileri konusunda bilgi edinmek
Dersin Tanımı Yemler ve Yemlere Uygulanan Teknolojilerin ve Yemlerin Hayvan Beslemede Kullanılması

Dersin İçeriği
1 Yemlerin tanımı ve genel özellikleri
2 Yeşil yemler, çşitleri ve besin madde değerini etkileyen faktörler
3 Çayır meralar ve besleme değeri
4 Kuru kaba yemler ve çeşitleri ve besin madde değerini etkileyen faktörler
5 Silaj yemleri
6 Kök ve yumru yemler, dolgu maddesince zengin yemler
7 Konsantre yemler, buğdaygil dane yemleri
8 Ara sınav
9 Konsantre yemler, baklagil dane yemleri
10 Endüstri yan ürünleri, yemlik yağlar
11 Hayvansal kökenli yemler, alternatif yem maddeleri
12 Mineral yemler ve vitaminler, yem katkı maddeleri
13 Yemlerde antinutrisyonel faktörler
14 Yem teknolojisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yemler Hakkında genel bilgilerin öğrenilmesi
2 Yeşil ve kuru kaba yemler ve niteliklerinin öğrenilmesi
3 Buğdaygil ve baklagil dane yemler ve niteliklerinin öğrenilmesi
4 Yemlerde zararlı unsurların bilinmesi
5 Yem Katkı maddeleri
6 Yemlere uygulanan teknolojik işlemler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 2 5
Ödev 2 5
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yemler Bilgisi ve Teknolojisi
Yardımcı Kaynaklar Yemler, Yem Hijyeni ve Teknolojisi, Yemler Bilgisi, Karma Yemler ve Karma Yem Teknolojisi

Ders İle İlgili Dosyalar