Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKNİK YAZILIM-II Birinci Düzey MM 472 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BAYRAM ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BAYRAM ÖZTÜRK
Dersin Veriliş Şekli BİLGİSAYAR DESTEKLİ UYGULAMA
Dersin Amacı Teknolojinin hızlı gelişen bucağında bilgisayar ortamında tasarlanan parçaların yine bilgisayar ortamında imalat proseslerini gerçekleştirerek CNC adı ile faaliyet gösteren tüm tezgahlarda hızlı, kolay ve güvenilir bir şekilde kaliteli ürün hazırlamak.
Dersin Tanımı SolidCam programının ara yüzü tanıma, parça imalatında uygun imalat metotlarını seçmek için gerekli imalat aşamaları ile eksen seçiminde dikkat edilecek hususları belirlemek. İmalatı gerçekleşen parça için gerekli dosya ve doküman işlemlerinin yazılım tarafından kullanıcının isteği doğrultusunda yaptırım işlemlerini gerçekleştirmek.

Dersin İçeriği
1 SolidCam ara yüz tanıma, parça referansı ve stok drumunu belirleme
2 2,5 eksen işlemlerine giriş ve yüzey işleme teknikleri
3 2,5 eksen profil ve havuz işleme teknikleri
4 2,5 eksen delik delme ve vida dişi açma teknikleri
5 2,5 eksende toplu delik delme işlemleri
6 2,5 eksende toplu havuz işleme teknikleri
7 Takım tablosu ve parça dokümantasyonu oluşturma
8 3 eksende HSR kaba talaş ve ara kaba talaş işleme teknikleri
9 HSM modülünde doğrusal ve yatay alan işleme teknikleri
10 HSM modülünde sprial, forumlu ve eş merkezli işleme teknikleri
11 HSM modülünde sabit Z doğrultusunda ve helisel paso işleme teknikleri
12 HSM modülünde sabit Z doğrultusunda ve helisel paso işleme teknikleri
13 HSM modülünde kalan talaş ve 3D sabit adımlı işleme teknikleri
14 HSM modülünde kalan talaş ve 3D sabit adımlı işleme teknikleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 SolidCam ‘de Solidworks ile tasarlanmış parçaların imal edilebilmesi.
2 Bilgisayar ortamında uygun cnc tezgahını seçmek ve operasyonları buna göre belirlemek.
3 Parça üzerinde kesici takımın başlangıç noktası olan referansını tanımlamak.
4 İşlenecek parça için uygun stok durumunu belirlemek.
5 İşleme tekniklerinden doğru yöntemi seçerek parçayı imal ettirmek.
6 Post değerlerini alıp cnc tezgahına aktarmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar SOLİDCAM YAZILIMI VE 2014 EĞİTİM DVD Sİ

Ders İle İlgili Dosyalar