Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Üçüncü Düzey DKA314 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu derste din öğretiminin planlama ve uygulama süreçleriyle ilgili bilgiler çerçevesinde din öğretimi yöntemlerine ilişkin mikro öğretim uygulamaları yapılmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste din öğretiminin planlama ve uygulama süreçleriyle ilgili bilgiler çerçevesinde din öğretimi yöntemlerine ilişkin mikro öğretim uygulamalarının yapılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Özel Öğretim Yöntemleri (Dünü-Bugünü)
2 Yöntem Değişikliği İhtiyacı ve Nasıl Bir Din Öğretimi
3 İlk ve Ortaöğretim DKAB Programlarının (Siyer ve K.Kerim dahil), İHL Ortaokul Arapça programlarının İncelenmesi: Amaçları, İlkeleri İçerik, Eğitim Durumları ve Ölçme-Değerlendirme
4 Ders kitaplarının ve kılavuz kitapların incelenmesi ve din öğretiminde hedef ve davranış yazarken dikkat edilecek ilkeler hususlar
5 Din öğretiminde bilişsel alanla ilgili hedef ve davranış yazma çalışmaları
6 Din öğretiminde duyuşsal alanla ilgili hedef ve davranış yazma çalışmaları
7 Din öğretiminde bilişsel alanla ilgili hedef ve davranış yazma çalışmaları
8 Din öğretiminde duyuşsal alanla ilgili hedef ve davranış yazma çalışmaları
9 Din öğretiminde devinişsel alanla ilgili hedef ve davranış yazma çalışmaları
10 Din Öğretiminde Sunuş Stratejisi ve uygulama çalışması – Anlatım Yöntemi
11 Din Öğretiminde Buluş Stratejisi ve uygulama çalışması.Araştırma inceleme ve probleme dayalı öğretim stratejileri
12 Din Öğretiminde Soru – Cevap Yöntemi ve uygulama çalışmaları
13 Din Öğretiminde Grup Çalışması – İşbirlikçi Öğretim Yöntemi ve Uygulama Çalışmaları
14 Din Öğretiminde Tartışma Yöntemi ve uygulama çalışmaları
15 Oyun Yöntem ve Tekniklerini Uygulama Çalışmaları
16 Gösterip Yaptırma Yöntemi Uygulama Çalışmaları (Devinişsel Beceri Öğretimi)
17 Din öğretiminde Ayet ve hadislerden yararlanma teknikleri
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel ve özel öğretim yöntemleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
2 Özel Öğretim Yöntemlerinin ülkemizdeki gelişimini ve din öğretiminin temel ilkelerini açıklayabilir.
3 Din öğretiminde program geliştirme modellerinin özelliklerini açıklayabilir
4 İlk ve Orta öğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programını a.amaç ve ilkeler b.içerik c.eğitim durumları d.ölçme-değerlendirme yönünden değerlendirebilir.
5 Din öğretiminde hedef ve davranış yazarken dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir
6 Din öğretimini planlamanın önemini gerekçeleriyle birlikte açıklayabilir.
7 Din öğretimini planlamada dikkat edilecek hususları açıklayabilir.
8 Öğretim stratejilerini din öğretimine uygulayabilir.
9 Din öğretiminde kullanılabilecek öğretim tekniklerinin özelliklerini açıklayabilir
10 Seçtiği yöntem ve teknikleri etkenlikle uygulayabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi, Nobel Yay., Ankara, 2008, 2. Cemal Tosun - Recai Doğan, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2002 3. Mehmet Zeki Aydın, Din Öğretmi, Nobel Yay., Ankara, 2006. 4. M.Şevki Aydın, Din Dersi Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyonları, Erc.Ü. Yay.,Kayseri-1996. 5. B.Bilgin-M.Selçuk, Din Öğretimi, Akid Yayıncılık, Ankara,1991
Yardımcı Kaynaklar )Özcan Demirel, Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık, Ankara, 1999 2)Özcan Demirel, Genel Öğretim Yöntemleri, 1996 3)Mürüvvet Bilen, Kuramdan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayıncılık, 1999 4)Mustafa Öcal, Din Öğretiminde Metodlar, Türkiye Diyanet Vakfı Yay.,Ankara-1998. 5)M. Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler ve Buldurma Yöntemi, Karakoç Yay., Ankara-1998.

Ders İle İlgili Dosyalar