Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNİN KAYNAKLARI I Birinci Düzey TAR 1001 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik, Sınıf dersleri, öğrenciler ile aktif sınıf çalışmaları.
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında araştırma yapmak için gerekli olan alan ve kaynak yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Zorunlu, TAR 1002

Dersin İçeriği
1 Güz döneminde dersin içeriği ve işleyiş şekli hakkında bilgi verilir.
2 Tarih nedir sorusunun cevabı aranır. Tarihin ilgi alanları ve tarihle ilgili bilimler hakkında bilgi verilir.
3 Tarih ilminin sınıflandırılması tartışılır.
4 Tarif ve felsefe ilişkisi ele alınır. Tarih felsefesi hakkında bilgi verilir.
5 Tarih ilminin kaynaklarını tespit etmek için tarih felsefesinden yararlanılır
6 Modern dönem tarihçiliğinin sınırları ve kapsamı ele alınır.
7 Ara sınav öncesi işlenen konuların tekrarı yapılır
8 Modern dönem tarihçiliğinin sorunları işlenir.
9 Ara Sınav
10 Kaynak tasnifi nedir? Nasıl Yapılır? Bilgi verilir.
11 Arşiv tanımlanır. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili yurt içindeki arşivler hakkında bilgi verilir.
12 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili yurt dışındaki arşivler hakkında bilgi verilir.
13 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili internetteki arşivler hakkında bilgi verilir.
14 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili resmi yayınlar tespit edilir.
15 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili resmi yayınlar hakkında bilgi verilir.
16 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili resmi yayınlar hakkında bilgi verilir.
17 Güz döneminde işlenen konuların genel tekrarı yapılır.
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci tarihin tanımlarını bilir.
2 Tarihin ilgi alanları hakkında bakış açısı kazanır.
3 Tarih ve felsefe başta olmak üzere diğer bilimlerle tarihin ilişkisini kurabilme becerisi kazanır.
4 Tarih yazımı için gereken kaynak tespiti ve değerlendirmesi hakkında bilgi sahibi olur.
5 Arşivler hakkında bilgi sahibi olur.
6 Resmi yayınlar hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynaklar 1 Ahmet Şimşek(Ed.), Tarih Nasıl Yazılır? Ernst Breisach, Tarihyazımı Zeki Velidi Togan, Tarihte Usûl Mustafa Öztürk, Tarih Felsefesi

Ders İle İlgili Dosyalar