Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİKÇİLER İÇİN BİLGİSAYARDA CEBİR Üçüncü Düzey FİZ 512 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GENÇASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Fizik Bölümü Arş. Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Fizikte karşılaşılan matematiksel zorlukları, bir Bilgisayar Cebir Programı (MAPLE) ile etkili ve hızlı bir şekilde çözmek.
Dersin Tanımı Bir Bilgisayar Cebir Programı (MAPLE), tüm matematik problemlerini (Calculus, 2 ve 3-Boyutta Grafik çizimleri, Dif. Denklemler vs. vs.) çözmek için gerekli temel komutları verilir. Sözkonusu programı etkin bir şekilde kullanmayı öğrendikten sonra, fizikte karşılaşılan her türlü problemler uygulamalı olarak çözülür.

Dersin İçeriği
1 Maple kullanımı için temel komutlar.
2 Temel cebir ve denklem çözümleri.
3 Temel grafik çizimi (2 ve 3-boyutta).
4 Denklem ve denklem sistemi çözümleri.
5 Eşitsizlikler, Fonksiyonlar (Trigonometrik ve özel fonksiyonlar dahil).
6 Diziler, Seriler, Limit, Süreklilik.
7 Türev ve uygulamaları.İntegral ve uygulamaları.
8 Ara Sınav
9 Vektörler, Matrisler.
10 Diferensiyel denklemler.
11 Genel Fizik uygulamaları. Klasik Mekanik uygulamaları. Elektrostatik uygulamaları.
12 Titreşim ve dalgalar uygulamaları. Sınır değer problemleri.
13 Manyetizma uygulamaları.
14 Kuantum mekaniği uygulamaları. Rölativite uygulamaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel cebir ve denklem sistemlerinde temel komutları öğrenmek.
2 Sayılar ve polinomlar konusunda temel komutları öğrenmek.
3 Grafik çizimlerinde temel komutları öğrenmek.
4 Eşitsizlikler, Fonksiyonlar konusunda temel komutları öğrenmek.
5 Limit, Süreklilik konusunda temel komutları öğrenmek.
6 Türev konusundaki temel komutları öğrenmek.
7 İntegral konusundaki temel komutları öğrenmek.
8 Vektörler, Matrisler konusundaki temel komutları öğrenmek.
9 Diferensiyel denklemler konusundaki temel komutları öğrenmek.
10 Fizikte problem çözmede Maple'ı etkin bir şekilde kullanmak.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 8 80
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Physics with Maple, The Computer Algebra Resource for Mathematical Methods in Physics, Frank Y. Wang ,WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, December 11, 2005.
Yardımcı Kaynaklar 1) Mathematical Methods for Physics using Maple c 1993 Dr Francis J. Wright – CBPF, Rio de Janeiro, July 10, 2003. 2) Applied Maple for Engineers and Scientists, Chris Tocci , Steve Adams and Artech House Boston , London.

Ders İle İlgili Dosyalar