Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ Birinci Düzey HKKT 549 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ATİLA ERKAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Aynur CİDECİGİLLER Arş. Gör. Allı YEŞİLYURT
Dersin Veriliş Şekli Ders teorik olarak verilmektedir.
Dersin Amacı Bu derste, bilimsel araştırma süreci ve temel araştırma yöntemleri incelenmektedir. Ayrıca, basılı ve elektronik ortamda bulunan hukuk bilgi kaynaklarını tanıma, veri toplama ve bilimsel yazım teknikleri üzerinde durulacaktır. Dersin hedefleri: bilimsel araştırma süreci ve yöntemleri hakkında bilgi vermek, hukuk alanında basılı ve elektronik ortamda bulunan bilgi kaynaklarını tanımak, etkin biçimde erişmek ve kullanmak, akademik çalışmalarda kullanılan bazı programları incelemek, otomatik referans vermek, öğrencilerin bilimsel yazım yetenekleri ile geleneksel ve online kütüphane sistemlerini kullanımını geliştirmektir.
Dersin Tanımı akademik araştırma yöntemleri ve bilimsel atıf yöntemlerinin hukuk bilimi açısından değerlendirilmesi

Dersin İçeriği
1 Hukuk bilgi kaynakları : Hukuksal bilginin üretimi; Birincil Kaynaklar; İkincil Kaynaklar
2 Hukuk alanında ulusal basılı ve elektronik kaynaklar: Bibliyografyalar; Tezler; Online veritabanları; Online kataloglar; e-Kitaplar; Akademik internet kaynakları
3 Ulusal bilgi kaynakları ile ilgili pratik çalışmalar: Hukuk veritabanları; e-Kitaplar; Online veritabanları; Online katalog Hukuk alanında uluslararası basılı ve elektronik kaynaklar: AB bilgi kaynakları; Tezler; Uluslararası hukuk veritabanları; e-Kitaplar; Akademik internet kaynakları
4 Uluslararası bilgi kaynakları ile ilgili pratik çalışmalar: AB bilgi kaynakları; Uluslararası hukuk veritabanları; e-Kitaplar; Online veritabanları Hiperteks, arama motorları, sosyal ağlar ve Internet ortamında bulunan kaynakların değerlendirilmesi
5 Hiperteks, arama motorları, sosyal ağlar ve Internet ortamında bulunan kaynakların değerlendirilmesi
6 Araştırma ve önemi: Konu seçimi; hazırlık okuması, geçici planın hazırlanması, kaynakların okunup değerlendirilmesi, eleştirel okuma
7 Arasınav
8 Akademik yazım stratejileri: Kaynakların akademik değerinin tespiti, Araştırmanın yazılması: yazı üslubu, stratejileri, ilk müsveddenin hazırlanması ve gözden geçirilmesi, son okuma
9 Akademik yazının bölümleri: Yazının biçimi; Başlık, içindekiler, kısaltmalar, giriş, metin, sonuç, bibliyografya, bölüm başlıklarının numaralandırılması
10 Ahlak, Etik, Etik Türleri, Bilimsel Etik Kurallar
11 Kaynak gösterme ve alıntı aktarma yöntemleri: Metin aktarmaları ve dolaylı aktarma pratik çalışması, akademik çalıntıdan kaçınma, dipnotlarda kullanılan kısaltmalar
12 Pratik çalışma: Hataları gözlemleyerek yazmayı öğrenme
13 Değerlendirme
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hukuk alanında basılı ve elektronik ortamda bulunan bilgi kaynaklarını tanıyabilecek, erişebilecek, kullanabilecek, değerlendirebilecek
2 Bilimsel yazım becerilerine sahip olacak
3 Bilimsel yazımda etik kurallarını bilecek
4 Online kütüphane sistemlerini etkin biçimde kullanabilecek
5 Bilimsel yazımda atıf kurallarını doğru kullanabilecek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ilgili tüm kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar ilgili tüm kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar