Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAĞLARIN METABOLİZLASI Üçüncü Düzey EBK 505 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere yağ metabolizması hakkında teorik bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Yağ asitleri, trigliseritler, fosfolipidler, yağların biyosentezi, yağların parçalanması, sabun, yağ transportu, lipoproteinlerin hücreler tarafından alınması, membran yapısı, fosfolipidler, lipid depolama hastalıkları, fosfolipid ve sinyaltransduksiyon, prostaglandinler, yağ metabolizmasındaki aksaklıklar

Dersin İçeriği
1 Yağ asitlerinin yapısı,doymuş yağ asitleri,doymmamış yağ asitleri, esensiyel yağ asitleri
2 Yağ asitlerin kimyasal özellikleri, Lipidlerin sınıflandırılması
3 Prostaglandinler ve ilişkin bileşikler, keton cisimleri
4 Diyetteki lipidlerin sindirimi, emilimi, sekresyonu ve kullanımı
5 Plazma lipidleri,lipoproteinlerin biyosentezi ve yıkımı
6 Yağ asitlerinin oksidasyonu ve depo yağlarının mobilizasyonu
7 Yağ asitlerinin De Novo sentezi
8 Makale sunumu
9 Fosfolipidlerin yapısı,sentezi, yıkımı, membran yapısı
10 Glikosfingolipidler, Sfingolipidozlar,
11 Makale sunumu
12 Kolesterol yapısı ve biyosentezi
13 Steroid hormonları
14 Kolesterol yıkımı, safra asitleri ve safra tuzları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yağ asitleri, trigliseritler, fosfolipidler
2 Yağların biyosentezi, yağların parçalanması, sabun, yağ transportu
3 Membran yapısı, fosfolipidler, lipid depolama hastalıkları, fosfolipid ve sinyaltransduksiyon, prostaglandinler, yağ metabolizmasındaki aksaklıklar
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Harper Biyokimya , Nobel Tıp Kitabevleri, 2004
Yardımcı Kaynaklar Biochemistry, Stryer, (4th edition)

Ders İle İlgili Dosyalar