Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ SAYILAR TEORİSİ I İkinci Düzey MAT321 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Aritmetik Fonksiyon Kavramını tanıtmak
Dersin Tanımı Aritmetik Fonksiyonlar, Möbius Fonksiyonu, Eulerin Q fonksiyonu, Dirichlet Çarpımları, Çarpımsal Fonksiyonlar, İndirgemeli Fonksiyonlar

Dersin İçeriği
1 Tamsayıların Gösterimi
2 Aritmetik Fonksiyonlar
3 Mobius Fonksiyonu
4 Eulerin Q Fonksiyonu.
5 Dirichlet Çarpımları
6 Çarpımsal Fonksiyonlar ve Dirichlet İnversleri
7 Mangoldt Fonksiyonu Lioville Fonksiyonu
8 ARA SINAV
9 Lioville Fonksiyonu
10 Bölen Fonksiyonları
11 Formal seriler
12 Bell serileri
13 Aritmetik Fonksiyonlarda türev
14 Kriptoloji
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Aritmetik Fonksiyonları Öğrenmek
2 Möbius Fonksiyonu, Eulerin Q fonksiyonunu Anlamak
3 Dirichlet Çarpımları, Çarpımsal Fonksiyonlar ve Dirichlet İnverslerini Edinme
4 Mangoldt Fonksiyonunu Anlama
5 Lioville Fonksiyonunu Kavrama
6 Formal Seriler, Bell Serilerini öğrenme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hüseyin ALTINDİŞ, Sayılar Teorisi ve Uygulamaları, Berdan Matbaası, İstanbul.1999
Yardımcı Kaynaklar Tom M. Apostol, Introduction to Analytic Number Theory, Springer Verlag, Newyork, 1976.

Ders İle İlgili Dosyalar