Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEMBRAN RESEPTÖRLERİ Birinci Düzey TIB 612 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Hücre Biyolojisi dersini başarıyla tamamlamış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN CÜCER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı NO
Dersin Veriliş Şekli Teorik anlatım
Dersin Amacı Hücre yüzeyi reseptirleri hakkında bilgi kazandırmak
Dersin Tanımı Hücre yüzeyi reseptirleri hakkında bilgi kazandıran bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Hücreler arası haberleşme hakkında genel bilgi.
2 Hücrelerarası metabolizmada ekstrasellüler sinyallerin rolü
3 Ligand-reseptör ilişkisi
4 Hücre içi reseptörler
5 Steroid hormon reseptörleri
6 Hücre yüzey reseptörleri
7 G Proteinine bağlı reseptörler.
8 G proteini yapı ve özellikleri
9 G proteinine bağlı hücre yüzey reseptörlerince uyarı
10 İkinci haberciler ve etki şekilleri
11 İyon kanalına bağlı reseptörler
12 Bazı G proteinleri iyon kanallarının aktivitesini düzenler
13 Hücre dışı uyarılarının güçlendirilmesi
14 Enzime bağlı hücre yüzey reseptörlerince uyarı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, membrana bağlı reseptör tiplerini, sinyali aktardıkları molekülün özelliklerini, membran reseptörlerine özgü ligand tiplerini, diğer reseptörlerden farklarını, ikincil habercilerin rollerini v.b.ni anlatabileceklerdir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 2 20
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DOLDURULACAK
Yardımcı Kaynaklar DOLDURULACAK

Ders İle İlgili Dosyalar