Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
CURRENT ISSUES IN LIFELONG LEARNING Second cycle EGB 617 1 7.00 7.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities There is no prerequisite for this course.
Language of instruction Turkish
Coordinator Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Lecturer(s) Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Teaching assitant(s) -
Mode of delivery Face to face
Course objective The general aim of this course is to investigate the effects of globalization and new liberal policies on lifelong learning.
Course description This course covers the studies and developments related to lifelong learning in the world today and the trends in lifelong learning today.

Course contents
1 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili temel kavramlar
2 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili temel kavramlar
3 Yaşam boyu öğrenenme sürecinde bireylerin özellikleri ve öğrenmeye etkisi
4 Türkiye''''de yaşam boyu öğrenme ile ilgili çalışmalar
5 Türkiye''''de yaşam boyu öğrenme ile ilgili çalışmalar
6 Türkiye''''de yaşam boyu öğrenme ile ilgili çalışmalar
7 Dünyada yaşam boyu eğitiminin mevcut durumu
8 Dünyada yaşam boyu eğitiminin mevcut durumu
9 Dünyada yaşam boyu eğitiminin mevcut durumu
10 Dünyada yaşam boyu eğitiminin mevcut durumu
11 Dünyada yaşam boyu eğitiminin mevcut durumu
12 Türkiye''de ve dünyada yaşam boyu öğrenme ile ilgili güncel sorunlar
13 Türkiye''de ve dünyada yaşam boyu öğrenme ile ilgili güncel sorunlar
14 Türkiye''de ve dünyada yaşam boyu öğrenme ile ilgili güncel eğilimler konusunda yapılan araştırmalar
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 To know the basic concepts of lifelong learning.
2 To know the current situation and trends related to lifelong learning in Turkey and in the world.
3 To be able to evaluate the problems of lifelong learning in Turkey and in the world.
4 To be able to analyze researches about lifelong learning trends in Turkey and in the world.
5
6
7
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 4 56
Study hours out of classroom (study before and after the class) 0 0 0
Homework 3 5 15
Presentation / seminar 3 6 18
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 0 0 0
Midterm exams 1 3 3
Project (term paper) 5 5 25
Laboratuar 0 0 0
Field study 3 5 15
Preparation for final exam 0 0 0
Final exam 0 0 0
Research 5 4 20
Total work load     152
ECTS     6.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   0
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   60

Recommended and required reading
Textbook - Miser, R. (2020). YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ, Nobel Yayınları. Ankara. - Scales, P. (2021). Yaşam boyu öğrenme ve öğretim, Anı yayınları, Ankara.
Additional references

Files related to the course unit