Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAŞAM BOYU ÖĞRENMEDE GÜNCEL KONULAR İkinci Düzey EGB 617 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili TÜrkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, küreselleşme ve yeni liberal politikaların yaşam boyu öğrenmeye ilişkin etkilerini araştırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, günümüzde dünyada yapılmakta olan yaşam boyu öğrenme ile ilgili çalışmaları ve gelişmeleri, günümüzde yaşam boyu öğrenme eğilimlerini kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Basic concepts of lifelong learning.
2 Basic concepts of lifelong learning.
3 Characteristics and effects of lifelong learning individual.
4 Studies on lifelong learning in Turkey
5 Studies on lifelong learning in Turkey
6 Studies on lifelong learning in Turkey
7 Current status of lifelong education in the world
8 Current status of lifelong education in the world
9 Current status of lifelong education in the world
10 Current status of lifelong education in the world
11 Current status of lifelong education in the world
12 CCurrent issues related to lifelong learning in Turkey and the world
13 Current issues related to lifelong learning in Turkey and the world
14 Research on current trends in lifelong learning in Turkey and in the world.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili temel kavramları bilme.
2 Türkiye''de ve dünyada yaşam boyu öğrenme ile ilgi mevcut durumu ve eğilimleri bilme.
3 Türkiye''de ve dünyada yaşam boyu öğrenme sorunlarını değerlendirebilme.
4 Türkiye''de ve dünyada yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile ilgili araştırmaları analiz edebilme.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 6 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 5 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı - Miser, R. (2020). YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ, Nobel Yayınları. Ankara. - Scales, P. (2021). Yaşam boyu öğrenme ve öğretim, Anı yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar