Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLERARASI DİYALOG İkinci Düzey DKA417 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Kenan HAS
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Münazara, Seminer
Dersin Amacı Din müntesipleri arasındaki dini, siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkileri tarihi süreç içerinde incelemek
Dersin Tanımı Özellikle günümüz din-devlet ve siyaset ilişkilerini inceler ve değerlendirir

Dersin İçeriği
1 Diyalog, Misyon
2 Hz. Peygamber döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
3 Hz. Peygamber sonrası dönemlerde diyalog
4 Osmanlı döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
5 Katolik kilisesinin resmi dokümanlarında misyon ve diyalog
6 Katolik kilisesinin resmi belgelerinde Hıristiyan olmayanlar sekretaryası
7 Hıristiyanlarla Müslümanlar arasında yapılan diyalog toplantıları
8 Budist-Hıristiyan diyalog toplantıları
9 Yahudi-Hıristiyan ilişkileri
10 Yahudi ve Hıristiyanlığın teolojik ortak paydaları
11 Vatikan-Kudüs ilişkileri
12 Ortadoğu eksenli din devlet siyaset meseleleri
13 Günümüz dünyası ve din müntesipleri arasındaki problemler
14 Çözüm önerileri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Diyalog kavramının neliği ve içeriği belirlenir
2 Hz. Peygamber dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş olur
3 Osmanlı dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş olur
4 Vatikan ve misyonerlik anlayışı analiz edilir
5 Budist-Hıristiyan ilişkileri incelenir
6 Yahudi-Hıristiyan diyalog süreci incelenir
7 Hıristiyan-Müslüman ilşkileri tahlil edilir
8 Ortadoğu sorunu ve çözüm önerileri tartışılır
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
2 Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
3 Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
4 Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
5 Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
6 Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
7 Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
8 Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
9 Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
10 Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kenan HAS, Tarihsel Süreçte Yahudi-Hıristiyan Diyalogu, Kayseri, 2015 Kenan HAS, Budizm ve Dinlerarası Diyalog, Kayseri, 2015 Ali İsra GÜNGÖR,Vatikan, Misyon, Diyalog, Ankara, 2002
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar