Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İMMUNOLOJİ-SEROLOJİ UYGULAMASI Üçüncü Düzey VMB 604 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SEÇİL ABAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli İmmunoloji dersinin uygulaması olarak laboratuvar analizleri şeklinde yapılır.
Dersin Amacı Bu dersin amacı,antijen antikor reaksiyonları ve serolojik testler hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı İmmunoloji

Dersin İçeriği
1 Kanın yapısı, serum ve plazma elde edilmesi
2 Antijen hazırlanması
3 İmmun ve hiperimmun serum elde edilmesi
4 Aşılar, immunolojik reaksiyonlar
5 Aglutinasyon, presipitasyon ve agar jel presipitasyon,
6 Komplement fikzasyon
7 Hemaglutinasyon, hemaglutinasyon inhibisyon
8 ELISA, humoral immun yanıtın ölçülmesinde kullanılan testler,
9 Antijen - antikor birleşmesi
10 Humoral bağışıklığın tanısı
11 İmmunoelektroforez
12 Nötralizasyon, İmmunoflouresans
13 Radyoimmunoloji hücresel bağışıklığın tanısı
14 Hücre seperasyon teknikleri sitotoksite testleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanın yapısını, serum ve plazma elde edilmesini öğrenir.
2 Antijen hazırlanması, İmmun ve hiperimmun serum elde edilmesi ve bu serumların kullanım alanlarını öğrenir.
3 Antijen-antikor reaksiyonlarının temel mekanizmasını değerlendirebilme, bu temele dayalı serolojik testleri uygulayabilme,
4 Serolojik testlerin sonuçlarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme
5 Hücresel bağışıklığın tanısına ilişkin testlerini yorumlayabilme
6 Bu derste aldığı temel bilgileri diğer derslerinde kullanabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 1 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 1 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmmunoloji: Diker, K.S. 1998: Medisan Yayınevi, Ankara., İmmunoloji: Arda, M., Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Diker, K.S. 1998. Medisan Yayınevi, Ankara.,
Yardımcı Kaynaklar Immunology (Lippincott’s Illustrated Reviews) Harvey A.R., Champe P.C., 2008 Lippincott Williams&Wilkins Publishing., Roıtt’s Temel İmmunoloji: Çeviri Editörü: Ilıman M.N., Yıldız M.2008 11. Baskı Atlas Kitapçılık Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar