Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Birinci Düzey DKA116 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BÜLENT SÖYLEYİCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Öğretmen adayların eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi kavratmak, bireylerin gelişim özelliklerini ve buna uygun eğitim öğretim faaliyetlerinin düzenleneme becerisi kazandırmak, öğrenmeyi etkileyen etmenleri örnekleriyle açıklayabilme bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Psikoloji ve alt dalları, Eğitim Psikolojisi
2 Gelişimle ilgili kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler
3 Fiziksel gelişim
4 Bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar, Piaget ve bilişsel gelişim kuramı
5 Dil ve ahlak gelişimi
6 Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler, Kişilik gelişimini açıklayan kuramlar
7 Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı
8 Edimsel koşullanma kuramı ve sosyal öğrenme kuramı
9 Ara sınav
10 Bilgi işleme kuramı
11 Yapılandırmacı kuram
12 Yapılandırmacı kuram
13 Beyin temelli öğrenme kuramı
14 Güdülenme ve öğretim
15 Yıl sonu değerlendirme
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitim ve psikolojinin tanımını yapar
2 Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkileri saptar, örnekleriyle açıklar
3 Psikolojinin eğitim açısından işlevini yorumlar
4 Okul çağındaki çocukların gelişim özelliklerini açıklar
5 Temel öğrenme kuramlarını kavrar
6 Öğrenme kuramlarının öğretimi düzenlemedeki üstün ve sınırlı yönlerini değerlendirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 2 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı EĞİTİM PSİKOLOJİSİ (MÜNİRE ERDEN - ARKADAŞ YAY.)
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar