Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İYONİK DENGELER İkinci Düzey KİM 533 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı iyonik dengelerin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmek.
Dersin Tanımı Ders izleyen bölümleri kapsar. Giriş, denge sabiti ölçümleri,denge hesaplamalarında matematiksel yöntemler,asitler ve bazlar,sulu çözelti dengeleri,çözünürlük çarpımı ve çökelme,poliprotik asitler,kompleks oluşum dengelerine giriş,kompleks oluşum dengelerine ileri yaklaşımlar,redoks dengeleri,İyonik dengelere elektrolitlerin etkisi,iyonik şiddet,aktivite, aktiflik katsayısı

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Denge sabiti ölçümleri
3 Denge hesaplamalarında matematiksel yöntemler
4 Asitler ve bazlar
5 Sulu çözelti dengeleri
6 Çözünürlük çarpımı ve çökelme
7 Ara Sınav
8 Poliprotik asitler
9 Kompleks oluşum dengelerine giriş
10 Kompleks oluşum dengelerine ileri yaklaşımlar
11 Redoks dengeleri
12 İyonik dengelere elektrolitlerin etkisi
13 İyonik şiddet
14 Aktivite, aktiflik katsayısı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Denge sabiti ölçümleri ve denge hesaplamalarını öğrenmek
2 Asitler, bazlar ve poliprotik asitler hakkında bilgilenmek
3 Çözünürlük çarpımı, çökelme ve kompleks oluşum dengeleri hakkında bilgilenmek
4 Problem çözüme yeteneğini kazanmak
5 İyonik dengeler üzerine elektrolitlerin etkisini öğrenmek
6 Aktiflik ve aktiflik katsayısını öğrenmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 8 3 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 4 48
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 4 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Skoog, D.A.,West D.M., Holler F.J., Fundamentals of Analytical Chemistry, Sixth Ed., USA, 1992.
Yardımcı Kaynaklar Mizuike, A., Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, Springer Verlag, New York, 1983.

Ders İle İlgili Dosyalar