Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
INTRODUCTION TO LIFE CYCLE ASSESSMENT İkinci Düzey ÇM 474 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRT. ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE VE ONLİNE
Dersin Amacı Çevresel sorunlara bütüncül yaklaşabilme yetisini kazandırmak, bu amaçla Yaşam Döngüsü Analizi''nin mantık ve işleyişini anlatmak, mezuniyet sonrasında YDA raporlarıın okuyabilme, anlama yeteneğini vermek
Dersin Tanımı Bu ders Yaşam Döngüsü Analizi''nin öğrencilerin mantığını kavramasını sağlamak, döngüsel ekonomi ve endüstriyel ekoloji örneklerini öğrencilere sunmak hedefiyle tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği
1 Çevre Problemleri ve küresel çevre sorunları
2 Sürdürülebilir Ekonomi
3 Endüstriyel Ekoloji
4 Döngüsel Ekonomi
5 YDAnın tanıtımı ve tasarım kararlarının çevresel sonuçları
6 YDA örnekleri
7 Amaç ve kapsamın belirlenmesi
8 Envanter analizi
9 Envarter analizinde bölüştürme
10 Madde Akış şemaları
11 Etki değerlendirme
12 YDA ve sonuçlarının kararlara ve yasalara dahil edilmesi
13 Öğrenci Sunuşları
14 Öğrenci Sunuşları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevre sorunlarına bütüncül bakış açısını kavramak.
2 YDA ile yapılmış rapoları okuyup anlayabilmek.
3 Çevresel etkilerin hesaplanması ile ilgili bir yöntemi anlamak ve kavramak.
4 Ürünlerin çevresel etkilerini anlayabilmek.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hauschild M.Z, Rausenbaum K. R., Olsen S.I. 2018. Life Cycle Assessment Theory and Practice. Springer International Publishing.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar