Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK MÜZİĞİ KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJİ V Birinci Düzey GTM 303 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Türk Müziği Nazariyatı
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AHMET TOLGA ÖZDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Emre Erdoğan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Toplu halde tüm sınıfın katılımıyla
Dersin Amacı Öğrenciler Türk müziği ses sitemi hakkında bilgilendirilerek öğrencilerin bu bilgiler eşliğinde Türk müziğinin seslendirmesini yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Türk müziği perdelerinin ve makamlarının öğretildiği ve bunların uygulama şeklinde seslendirildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 103-110
2 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 110-115
3 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 115-120
4 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 120-125
5 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 125-130
6 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 130-135
7 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 135-140
8 vize
9 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 140-145
10 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 145-150
11 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 150-155
12 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 155-160
13 Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu sayfa 160-165
14 final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerde Türk müziği perde sistemi anlayışının işitsel ve mantıksal olarak algılanması sağlanır.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 2 2
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     42
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar