Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA Üçüncü Düzey GZM 208 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOKTUR.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. İHSAN SERKAN VAROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin Veriliş Şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin Amacı TARIMDA SULAMANIN TANIMI VE GEREKLİLİĞİNİ, TOPRAK-SU-BİTKİ İLŞKİLERİNİ, TOPRAK NEM ÖLÇME ALETLERİ, BİTKİ-SU TÜKETİMİ HESAPLAMASINI, SULAMA YÖNTEMLERİNİ, SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEYİ, DRENAJIN TANIMI VE HESAPLAMALARININ YAPILMASI, TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE, TARIMSAL YAPI ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENMEKTİR.
Dersin Tanımı BU DERS ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ ÜNVANINI ALACAK OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TEMEL SULAMA ve DRENAJ BİLGİLERİ İLE TARIMSAL YAPILARDA PLANLAMA VE UYGULAMA İLKELERİNİ ANLATMAKTADIR.

Dersin İçeriği
1 DÜNYA VE ÜLKEMİZ TOPRAK VE SU KAYNAKLARI TOPRAĞIN YAPISI, BÜNYESİ, HACİM AĞIRLIĞI, POROZİTESİ TOPRAK NEM İÇERİĞİ BELİRLEME YÖNTEM VE ALETLERİ
2 TANSİYOMETRE, NÖTRONMETRE, TDR, NAYLON BLOKLAR KULLANIMI
3 BİTKİ-SU TÜKETİMİNİN TANIMLANMASI VE BELİRLEME YÖNTEMLERİ
4 SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
5 SULAMA YÖNTEMLERİ: YÜZEY VE BASINÇLI SULAMA YÖNTEMLERİ
6 SULAMA YÖNTEMLERİNDE SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEK
7 RANDIMAN KAVRAMI
8 DRENAJIN TANIMI, LUZUMU, AVANTAJLARI
9 DRENAJ YÖNTEMLERİ VE HESAPLAMASI
10 TARIMSAL YAPI ÇEŞİTLERİ
11 TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE FAKTÖRLERİ
12 HAYVAN BARINAK ÇEŞİTLERİ VE PLANLAMA İLKELERİ
13 ---
14 ---
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TOPRAK VE SU KAYNAKLARINA İLŞKİN BİLGİLER,
2 TOPRAK-SU-BİTKİ İLİŞKİLERİ
3 TEMEL TOPRAK SU SABİTLERİ VE HESAPLAMALARI
4 SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
5 BİTKİ SU TÜKETİMLERİNİN BELİRLENMESİ
6 SULAMA PROGRAMI YAPILMASI
7 DERNAJIN GEREKLİLİĞİ
8 TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE VE YAPI ELEMANLARININ ÖNEMİ ÖĞRENİLMİŞ OLUR.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
4 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
6 Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 3 39
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     162
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı SULAMA, DRENAJ VE TARIMSAL YAPILAR
Yardımcı Kaynaklar YOKTUR.

Ders İle İlgili Dosyalar