Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ Birinci Düzey AE 406 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Beden eğitimi ve spor kültürünün temelini, tarihini anlatarak günümüz beden eğitimi ve spor kültürünün daha iyi anlaşılmasını sağlamak.
Dersin Tanımı İlk çağlardan günümüze , beden eğitiminden spor eğitimine geçiş . Eski kavimlerde spor kültürü, Antik ve Modern olimpiyatlar.

Dersin İçeriği
1 İlk çağlarda beden kültürü ve spor hareketlerini öğretmek
2 Asya da spor ( Çinliler de, Hintliler de, İran da ) kültürünü öğretmek
3 Eti, Hitit ve Urartu uygarlıklarında spor kültürünü öğretmek
4 Yunanlılar da spor kültürünü öğretmek
5 Antik Olimpiyatları öğretmek
6 Modern olimpiyatları öğretmek
7 Olimpiyatlarda Türkler konusunu öğretmek
8 Olimpiyatlarda ilk ler ve en ler konularını öğretmek
9 Türklerde Spor Kültürünü ( Binicilik) Öğretmek.
10 Türklerde Spor Kültürünü ( Ok atma) Öğretmek.
11 Türklerde Spor Kültürünü ( Güreş) Öğretmek.
12 Türklerde yapılan diğer sporlar ( Çevgan, Beyge, cop oyunu, yağlı direk, kabak, vb.) öğretmek
13 Türkler de Avcılık sporunu öğretmek
14 İslam da spor kültürünü öğretmek
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlk çağlarda beden kültürü ve spor hareketlerini öğrenir
2 Asya da spor ( Çinliler de, Hintliler de, İran da ) kültürünü öğrenir.
3 Antik Olimpiyatları öğrenir
4 Modern olimpiyatları öğrenir.
5 Olimpiyatlarda Türkler konusunu öğrenir
6 Türklerde Spor Kültürünü öğrenir
7 İslam da spor kültürünü öğrenir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nuri KILIÇ Beden Eğitimi ve Spor Tarihi Kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar