Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÇAĞ VE ORTAÇAĞ FELSEFESİ TARİHİ İkinci Düzey FDB600 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu ders antikçağ felsefesinin temel konu ve problemlerini, öne çıkan filozofları ile birlikte tanıtmayı, eleştirel bir tarzda ele almayı hedeflemektedir.
Dersin Tanımı Bu ders antikçağ felsefesinin temel konu ve problemlerini, öne çıkan filozofları ile birlikte tanıtmayı, eleştirel bir tarzda ele almayı hedefleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Antik Doğu ve Antik Batı Felsefesi Ayrımı,Antik Batı Felsefesinin Dönemleri
2 Sokrates Öncesi Doğa Felsefesi: Milet Mektebi
3 Pisagorculuk
4 Herakleitos
5 Xenophanes ve Elea Mektebi
6 Empedokles, Anaxagoras, Demoktritos
7 Antropolojik Dönem: Sofistler
8 Sokrates
9 Sistematik Dönem: Platon
10 Platon
11 Aristoteles
12 Aristoteles
13 Hellenistik Dönem: Stoa, Epikürcülük,
14 Septisizm ve Yeni Platonculuk
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci antik dönemde ortaya çıkan önemli felsefi fikirleri açıklayabilir.
2 Platon ve Aristo'nun temel felsefî fikirlerini karşılaştırabilir.
3 Platon ve Aristo felsefelerinin İslam düşüncesine etkilerini değerlendirebilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 5 70
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yayınları; Platon, Diyaloglar, Remzi Kitabevi; Aristoteles, Nikhomokhos'a Etik.
Yardımcı Kaynaklar Muhammed Hamdi Yazır, Metalib ve Mezahib.

Ders İle İlgili Dosyalar