Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OPTİMAL TASARIM Birinci Düzey MEM 604 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. RÜŞTÜ AKAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik bilgiler verilerek örnek uygulamalar gerçekleştirilmektedir. Öğrencilere ödev çalışmaları verilmektedir.
Dersin Amacı Tasarım optimizasyonu kavramlarının tanıtılması, doğrusal programlama ve sayısal yöntemlerin öğrenilmesi, genetik algoritma ile pratik uygulamalar gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Optimum sistemlerin tasarlanması. Tasarım optimizasyonunda temel kavramlar. Optimum tasarım problemlerinin formülasyonu. Optimum tasarım için doğrusal programlama yöntemleri. Sınırlamalı ve sınırlamasız problemler için sayısal yöntemler. Genetik algoritmalar. Pratik uygulamalar

Dersin İçeriği
1 Tasarım optimizasyonuna giriş
2 Optimum tasarım problem formülasyonu
3 Temel kavramlar
4 Optimum tasarım kavramları, optimallik koşulları
5 MATLAB ile optimum tasarım
6 Grafik optimizasyonu
7 Optimum tasarım için doğrusal programlama yöntemleri
8 ARA SINAV
9 Sınırlamasız optimum tasarım için sayısal yöntemler
10 Sınırlamalı optimum tasarım için sayısal yöntemler
11 Genetik algoritmalar
12 Doğadan esinli algoritmalar
13 Pratik uygulamalar 1
14 Pratik uygulamalar 2
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tasarım optimizasyon kavramının öğrenilmesi
2 Doğrusal programlama
3 Sayısal yöntemler
4 Genetik algoritmalar
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar