Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİSTEM TEORİSİ İkinci Düzey SKY616 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS YOLDAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Türkiye''nin siyasal hayat ve kurumlarının tarihi gelişim yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaktır. Güncel siyasal olayları çözümleme kapasitesine ulaşacaktır.
Dersin Tanımı Derste; Türkiye''nin siyasal kurumları, Polity, Şekil boyutu, Politics, süreç boyutu, Policy, içerik boyutu açılarından ele alındıktan sonra; siyasi partiler, medya, baskı ve çıkar grupları analiz edilecektir. Bununla birlikte siyasetin görünmeyen yüzü devlet ve toplum ilişkileri Türkiye''nin siyasal sisteminin demokratik ve tarihsel süreçleri teorik ve pratik düzeyde tartışılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Dersle İLgili Genel bilgilendirme
2 Sistem Teorisi ve Sistem Analizi
3 Levy, Smelser, Modernleşme Teorileri
4 Karl W. Deutsch, Gabriel A. Almond
5 David Easton, David E. Apter
6 McClelland, Samuel P. Huntington
7 Genel Sistem Teorisi
8 Ara Sınav
9 Yapısal İşlevsel Sistem Teorisi
10 İşlevsel Yapısal Sistem Teorisi
11 Uluslararası Sistem Modelleri Kaplan Morton
12 Dünya Toplumu Teorisi
13 Global Dünya Problemlerinin Sistem Analizi
14 AB-Türkiye İlişkilerini Sistem Perspektifinden Analizi
15 Savaş ve Barış arasında Dünya: Yeni Savaşlar
16 Krizler ve Sistem Analizi
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sistem teorisinin genel özelliklerini ve farklı temsilcilerini öğrenir
2 Sistem teorisini kullanarak ulusal ve uluslararası sorunları tahlil eder
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     171
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yunus Yoldaş, Sistem Kuramı, Derin Yayınları,İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar