Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ŞEHİRCİLİK PROJESİ VIII Birinci Düzey ŞBP811 Zorunlu 7 14.00 14.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ŞBP 216 Mimarlık Bilgisi ve Projesi ŞBP 412 Peyzaj Planlaması ŞBP 413 Ulaşım Planlaması ŞBP 512 Kentsel Koruma ve Yenileme ŞBP 612 Kentsel Tasarım ŞBP 711 Şehircilik Projesi VII
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve Uygulama
Dersin Amacı Dersin Amacı Havza ölçeğinde Havza / Alt Havza Sürdürülebilir Kalkınma Planı hazırlanması, havza sınırları içinde kalan yerleşmelerin Ülke ve Bölge kalkınma hedeflerine uygun nitelikte kalkınma potansiyellerinin belirlenerek kalkınma hedeflerinin oluşturulması ve ülke ve bölge yerleşme hiyerarşisi kapsamında havza / alt havza merkezi yerleşmeler tespit edilerek bu yerleşmelerin merkezlik kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik mekânsal planların hazırlanmasıdır.
Dersin Tanımı Çevre Düzeni Planının genel ilke, hedef ve kararlarına uygun olarak, arazi parçalarının genel kullanış biçimlerini, başlıca bölge tiplerini, bölgelerin gelecekteki nüfus yoğunluklarını, çeşitli kentsel ve kırsal yerleşme alanlarının gelişme yön ve büyüklükleri ile ilkelerini, kentsel, sosyal ve teknik altyapı alanlarını, ulaşım sistemlerini göstermek ve uygulama imar planlarının hazırlanmasına esas olmak üzere 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı; Nazım İmar Planı ilke ve esaslarına uygun olarak yapılaşmaya ilişkin yapı adaları, kullanımları, yapı nizamı, bina yüksekliği, taban alanı katsayısı, kat alanı kat sayısı veya emsal, yapı yaklaşma mesafesi, ada ayrım çizgisi, ulaşım ilişkileri, kentsel, sosyal ve teknik altyapı alanları, parsel büyüklükleri, parsel cephesi ve derinliği gibi yapılaşma ve uygulamaya ilişkin kararları gösteren 1/1.000 ölçekli Uygulama İmar Planı ve Uygulama İmar Planı kararlarına uygun olarak yapılaşma ve açık alan düzenlemelerini içeren, ulaşımı ilişkilerini kuran, yapı, sokak, doku, açık ve yeşil alanların ilişkisini ve kentsel mobilya detaylarını gösteren 1/1000 ölçekli ve 1/500 ölçekli Kentsel Tasarım Projelerini hazırlanması beklenmektedir. Dönem içi değerlendirme birbirine eşit ağırlıklı 3 aşamada gerçekleştirilecektir. Bunlar; nazım imar planı, uygulama imar planı ve kentsel tasarım projesi aşamalarıdır. Her bir aşamadaki değerlendirme dönem başında öğrencilere iletilen rubriklere göre yapılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Dersin amacı, içeriği, haftalık ders izlencesi ve değerlendirmeye ilişkin bilgilendirme
2 Çevre Düzeni Planı Revizyonu Nazım İmar Planı (1/5000) - Sentez
3 Nazım İmar Planı (1/5000)
4 Nazım İmar Planı (1/5000)
5 Nazım İmar Planı (1/5000) Uygulama İmar Planı alanlarının belirlenmesi
6 1. Jüri (Çevre Düzeni Planı Revizyonu ve Nazım İmar Planı)
7 Uygulama İmar Planına yönelik analizler ve sentez (1/1000)
8 Uygulama İmar Planı (1/1000)
9 2. Jüri (Uygulama İmar Planı)
10 Uygulama İmar Planı (1/1000)
11 Uygulama İmar Planı (1/1000)
12 Kentsel Tasarım Projesi (1/1000)
13 Kentsel Tasarım Projesi (1/1000)
14 3. Jüri (Kentsel Tasarım Projeleri)
15 Kentsel Tasarım Projesi (1/500)
16 Kentsel Tasarım Projesi (1/500)
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Problem tanımlayabilme ve bu doğrultuda analiz ve sentez yapabilme.
2 Kavramsallaştırma odaklı yaratıcı düşünce geliştirebilme.
3 Plan kararlarını uygun ölçek ve ifade teknikleri ile sunabilme.
4 Tanımladığı sorunlar özelinle literatürden beslenerek bilimsel raporlama yapabilme.
5 Etkili görselleştirme ve ifade tekniklerini kullanabilme.
6 Projesini yeterli gerekçeli argümanlar ile savunabilme.
7
8
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kentsel Tasarım
2 Kent ve Bölge Planlama
3 Ulaşım
4 Peyzaj
5 Ekoloji
6 Sosyoloji
7 Şehircilik Tarihi
8 Sanat Tarihi
9 Kentsel Koruma
10 Bilgisayar Destekli tasarım
11 Kentsel Coğrafya
12 Mimarlık Bilgisi
13 Ekonomi
14 Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15 İstatistik
16 İmar Hukuku
17 Çizim ve Sunum Teknikleri
18 Planlama Kuram ve Teknikleri
19 Yabancı Dil
20 Genel Kültür
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 8 120
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 16 64
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 16 32
Ara sınavlar 3 8 24
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     364
AKTS     15.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar