Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP UYGULAMALARI İkinci Düzey SEÇ 315 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKÇE ŞEKER KARATOPRAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. LEYLA PASAYEVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DR.ÖĞRETİM ÜYESİ GÖKÇE ŞEKER KARATOPRAK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK- DÜZ ANLATIM
Dersin Amacı Öğrencilerin tamamlayıcı tıpta kullanılan doğal ürünleri tanıyacak, tanımlayacak, tamamlayıcı tedavi sistemlerini karşılaştırabilecek, farmakognozide tamamlayıcı tıpta kullanılan doğal ürünleri ve bitkileri sınıflandırabilecek, modern ve uygulanan tedavi sistemleri ile farklılıkları tartışabilecek bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Bilimsel olarak kullanımı kabul edilmiş alternatif ve tamamlayıcı tedavi sistemlerini inceler

Dersin İçeriği
1 Alternatif tedavi yöntemlerine genel bakış ve tanımlamalar
2 Çin tedavi sistemi ve kullanılan droglar
3 Yunani tedavi sistemi ve Ayurveda
4 Homeopati
5 Aromaterapi
6 Naturopati, Hidroterapi
7 Fitoterapi
8 Bach ilaçları
9 Chiropractic treatment, ozone therapy, chelation therapy
10 Arı zehiri tedavisi, Kolonik yıkama, Sanat terapisi, Renk terapisi, diğer tedavi yöntemleri
11 Sağlık Bakanlığı Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulama Yönetmeliği
12 Alternatif tve tamamlayıcı tedavi sistemlerinin faydaları, yan etkileri, ilaç etkileşimleri (Sunum)
13 Alternatif tve tamamlayıcı tedavi sistemlerinin faydaları, yan etkileri, ilaç etkileşimleri (Sunum)
14 Alternatif tve tamamlayıcı tedavi sistemlerinin faydaları, yan etkileri, ilaç etkileşimleri (Sunum)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tamamlayıcı tıpta kullanılan doğal ürünleri tanıma, tanımlama
2 Tamamlayıcı tedavi sistemlerini karşılaştırabilme
3 Farmakognozide tamamlayıcı tıpta kullanılan doğal ürünleri ve bitkileri sınıflandırabilme
4 Modern ve uygulanan tedavi sistemleri ile farklılıkları tartışabilme
5 Bitki- ilaç etkileşimleri
6 Aromaterapi prensipleri
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar *Çelebioğlu, S. (1949) Farmakognozi. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.421. *Baytop, T. (1986) Farmakognozi Ders Kitabı, Cilt I. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.3399. *Baytop, T. (1983) Farmakognozi Ders Kitabı, Cilt II, İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.2003. *Wallis, T.E. (1967) Textbook of Pharmacognosy. London: J. A.Churchill Ltd.. *Evans, W. C. (2002) Trease and Evans' Pharmacognosy, 15th Ed.. Edinburg, UK: W.B.Saunders. *Tyler, V. E., Brady, L. R., Robbers, J. E. (1988) Pharmacognosy. Philadelphia: Lea Febiger. *Baytop, A. (1991) Bitkisel Drogların Anatomik Yapısı. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.3678. *Harborne, J.B. (1984) Phytochemical Methods, 2nd Edition. Chapman and Hall. *Türk Farmakopesi 1974, T.C.Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı Sayı:435, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. *British Pharmacopoeia 1998, Volume I- II, The Stationary Office, London, 1998. T*he United States Pharmacopeia (USP24) / The National Formulary (NF19) 2000 , United States Pharmacopeial Convention, Inc.12601 Twinbrook Parkway, Rockville, MD 20852, 1999. *European Pharmacopoeia (EP), 5th Edition, Council of Europe, 67075 Strasbourg Cedex, France, 2005. *Shellard, E.J. (1958) Exercises in the Evaluation of Drugs and Surgical Dressings. London: Pitman Medical Publishing Co.Ltd

Ders İle İlgili Dosyalar