Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMAKOLOJİ VE TOKSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci Düzey VFT-643 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Farmakoloji ve toksikolojide araştırma yapabilmek için gerekli bilgilere ulaşma yollarının öğretmek
Dersin Tanımı Öğrencilerin deneysel araştırmaların planlanması yürütülmesi ve değerlendirilmesi konuları

Dersin İçeriği
1 Hedeflerin belirlenmesi, bilgiye ulaşma (isabetli kaynaklar),ulaşılan bilgilerin derlenmesi
2 Medikal ve farmakolojik araştırmalar için internet olanakları
3 Literatür tarama teknikleri
4 İlaç araştırma ve geliştirmede laboratuvar disiplini, farmakope
5 Çalışma protokollerinin belirlenmesi
6 İlaç sentez ve analizlere yönelik yöntemlerin değerlendirilmesi ( Analitik araştırma yöntemleri, metodolojik araştırma yöntemleri, deneysel araştırma yöntemleri)
7 İlaç etken maddelerinde stabilite, validasyon ve teknolojik prosedürler üzerine yöntemler
8 Ara sınav
9 Analiz tekniklerinin optimizasyonu ve veri analizi
10 Farmakolojik araştırmalarda kullanılan ölçüm yöntemleri- I (verilerin değerlendirilmesi ve çözümlenmesi)
11 Farmakolojik araştırmalarda kullanılan ölçüm yöntemleri- II (verilerin istatistiksel analizi, yorumlanması, tablo/grafik halinde gösterimi, bilgisayar yazılımlarının kullanılması).
12 Bilimsel araştırma makalesi hazırlanması
13 Bilimsel araştırma projesi hazırlama teknikleri
14 İlaç tasarımı ve geliştirilmesinde kimyasal yaklaşımla kalite kontrol
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırmada etik özellikleri öğrenmek
2 Literatür taramasının nasıl yapıldığını kavramak
3 Araştırma sistematiğini anlamak
4 Araştırma projesi hazırlamayı öğrenmek - (gerekçe, mat.metod bütçe vb bölümlerin
5 Deneysel Metodolojileri anlama ve deney sonuçlarını kaydetme-Veri kayıt defteri
6 Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi Projelerin Yürütülmesi ve Raporlanmasını
7 SBE de tez Akış şemasını ve Tez yazım kurallarını öğrenmek
8 Sözlü ve poster bildiri hazırlama becerisini kazanmak
9 Bilimsel Makale Yazımını anlamak
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cryer P. The Research Student s Guide to Success 2-Orna E, Stevens G Managing Information for Research 3-Whimster WF Biomedical Research: How to Plan, Publish and Presentit 4-Barker K At the Bench 5- Blaxter L, Hughes C, Tight M. How to Research 6- Greenhalgh T. How to Read a Paper 7- Oglen TE, Goldberg IA. Research Proposal: A Guide to Success 8.Day R-Bilimsel Makale Nasıl Yazılır Yayımlanır
Yardımcı Kaynaklar Principles and methods of toxicology. Fifth Ed. A. Wallace Hayes. Informa Healthcare. New York, 2008. www.sciencedirect.com. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Ders İle İlgili Dosyalar