Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİK YÖNETİM İkinci Düzey Hİ 541 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Halkla ilişkilerde stratejik yapılanmanın önemine dikkat çekerek reaktif, proaktif ve inaktif yaklaşımların teori ve uygulamalarla kavranmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Halkla ilişkileri stratejik yönetim yönüyle ele alan derstir.

Dersin İçeriği
1 Halkla İlişkilerde Stratejik Yapılanma
2 Halkla İlişkilerde Stratejik Yapılanma
3 Halkla İlişkiler Modelleri ve Stratejik Yönetim
4 Halkla İlişkiler Modelleri ve Stratejik Yönetim
5 Halkla İlişkilerde Taktiksel Yönetim ve Uygulamalar
6 Halkla İlişkilerde Taktiksel Yönetim ve Uygulamalar
7 Vize Sınavı
8 Halkla İlişkiler Stratejileri ve Uygulamalar (Reaktif Yaklaşım)
9 Halkla İlişkiler Stratejileri ve Uygulamalar (Proaktif Yaklaşım)
10 Halkla İlişkiler Stratejileri ve Uygulamalar (İnaktif Yaklaşım)
11 Halkla İlişkilerde Konu-Gündem Yönetimi
12 Halkla İlişkilerde Sorun Yönetimi
13 Halkla İlişkilerde Kaos Yönetimi
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halkla İlişkilerde taktiksel yönetimden stratejik yönetime geçişin farkını kavramak
2 Halkla ilişkileri stratejik yapılanma üzerinden değerlendirebilmek
3 Sorunları fırsata çevirebilme ve problem çözme yetisinin gelişimini sağlamak
4 Strateji kavramına halkla ilişkiler açısından bakabilmek
5 Halkla ilişkilerde Stratejik düşüncenin faydalarını kavramak
6 Praoaktif, reaktif ve inaktif stratejilerin kurumlar açısından önemini kavramak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
3 Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçların bilimsel metotlarla değerlendirilerek yorumlanabilmesi
4 Ölçme, değerlendirme, analiz yapabilme ve çıktıları artı değere dönüştürerek genel kullanıma sunma
5 Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçları bilimsel metotlarla değerlendirerek yorumlanması
6 Elde edilen bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü ifade edilmesi, bunların bilimsel ortamlarda savunulması
7 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme
8 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
9 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme
10 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
11 Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterliliğe sahip olma
12 Kaliteli ve yüksek ürün sağlanması için gerekli süreçlerin takip edilmesi (fizyolojik, morfolojik), değerlendirilmesi ve çözüm üretilmesi
13 Bahçe Bitkileri ürünlerinin verim ve kalitesinin artırılmasında kullanılabilecek yeni, modern ve çevreye uyumlu yöntemleri uygulayabilme yetisi
14 Üretim materyalinin seçilmesi, ıslahı, çoğaltılması, saklanması ve değerlendirilmesi yeteneği
15 Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterlilik
16 Yeni ürün ve yetiştirme modelleri ile güncel gelişmelerin takip edilmesi
17 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma
18 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
19 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme
20 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Göksel, A.B., “Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi”, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010
Yardımcı Kaynaklar Gehrt, J. & Colleen M., “Strategic Public Relations: 10 Principles to Harness the Power of PR”, 2010

Ders İle İlgili Dosyalar