Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AHŞAP ATÖLYE Birinci Düzey HEY307.3 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ISMAYIL HUSEYNOV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ISMAYIL HUSEYNOV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Heykel sanatında geleneksel bir malzeme olan ahşabın günümüzde yeni kullanım olanaklarının araştırılması ve geleneksel yontu tekniğinin dışındaki farklı teknikleri kullanarak özgün uygulamalar yapabilme.
Dersin Tanımı Günümüz sanat ortamındaki farklı yaklaşımlar çerçevesinde ahşap malzemesinin sanat olgusundaki yeni potansiyellerinin ve ifade olanaklarının sorgulanması, incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme. Ders içeriğinde kullanılacak araç gereçlerin tanıtımı ve teknik denemelerin yapılması
2 Yapılacak olan çalışmanın ön taslağının hazırlanması(çizim)
3 Maket aşaması.Yapılacak olan çalışmanın projelendirilmesi . Modle edilmesi ve ders hocasına onaylattıktan sonra kalıbının alınması. Önemli not:Bu aşama büyük önem taşımaktadır ve tamamlanmadan bir sonraki aşamaya geçilemez.
4 Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
5 Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
6 Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
7 Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Yapılacak olan çalışmanın ön taslağının hazırlanması(çizim)
10 Maket aşaması.Yapılacak olan çalışmanın projelendirilmesi . Modle edilmesi ve ders hocasına onaylattıktan sonra kalıbının alınması. Önemli not:Bu aşama büyük önem taşımaktadır ve tamamlanmadan bir sonraki aşamaya geçilemez.
11 Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
12 Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
13 Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
14 Onaylanmış maketin ahşaba aktarılması
15 FİNAL HAFTASI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Heykel sanatının ana malzemelerinden olan ahşabın uygulama tekniklerine hâkim olabilme.
2 Tasarımı ahşap malzemeye aktarırken analitik bakışı ve aktarım becerisini edinme.
3 Farklı malzemelerin ve tekniklerin form üzerindeki etkisine dair fikir ve ön görü sahibi olma.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar