Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOKSİKOLOJİDE ANALİTİK YÖNTEMLER Üçüncü Düzey VFT 513 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DEKAN MURAT KANBUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FERİDE KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik, laboratuvarda haftada 2 saat pratik
Dersin Amacı Toksikolojik Analizler hakkında bilinmesi gerekenlerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Toksikolojik Analizler

Dersin İçeriği
1 ANALİTİK YÖNTEMLERİN TOKSİKOLOJİK ARAŞTIRMALARDA UYGULANMASI
2 SİSTEMATİK TOKSİKOLOJİK ANALİZ
3 ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE DOĞRUDAN ARANMASI
4 ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE İZOLASYON TEKNİKLERİ
5 ZEHİRLERİN TARAMA YÖNTEMLERİNDE KULLANILAN ENSTRUMENTAL TEKNİKLER
6 ÖNEMLİ ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE ANALİZLERİ
7 UÇUCU ZEHİRLER I
8 ARA SINAV
9 UÇUCU ZEHİRLER II
10 UÇUCU OLMAYAN ORGANİK ZEHİRLER
11 KULLANIMI KONTROL ALTINDA OLAN MADDELER
12 DOPİNG MADDELERİ
13 PESTİSİTLER
14 METALİK ZEHİRLER
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler anorganik zehirlerin analizi ile ilgili özellikler hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
2 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler uçucu olmayan organik zehirlerin analiz örneğinden izolasyonları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
3 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler uçucu zehirlerin analiz örneğinden izolasyonları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar
4 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler hedefsiz toksikolojik analiz hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
5 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler toksikolojik analizin esasları, analiz örneği hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar
6 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler anorganik zehirlerin analizi ile ilgili özellikler hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TOKSİKOLOJİ LABORATUVAR KİTABI,Prof. Dr. Nevin VURAL,Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Yayın No: 84, (2000).
Yardımcı Kaynaklar TOKSİKOLOJİ LABORATUVAR KİTABI,Prof. Dr. Nevin VURAL,Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Yayın No: 84, (2000).

Ders İle İlgili Dosyalar