Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAVACILIK KURALLARI Üçüncü Düzey HY 116 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYDIN, Dr.Öğr.Üyesi ADEM KARCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Hava limanı işletmeciliği, hava limanları yer işletmeciliği ve hava taşıma işletmeciliğinde Uçuş operasyonları hakkındaki ulusal ve uluslararası havacılık kurallarının öğretilmesi
Dersin Tanımı Uçuş operasyonları hakkındaki havacılık kuralları

Dersin İçeriği
1 Giriş, Havacılık Otoriteleri, ICAO.
2 ICAO, EASA ve SHGM görevleri
3 Türk Sivil Havacılık Kanunu
4 Bakanlıklara bağlı, ilgili, ilişkili kurum ve kuruluşlar ile diğer kurum ve kuruluşların teşkilatı hakkında 4. sayılı cumhurbaşkanlığı kararnamesi, Otuzbirinci Bölüm, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
5 Uçuş Operasyonlarına Yönelik Usul ve Esaslar Talimatı, (SHT – OPS)
6 Uçuş Operasyonlarına Yönelik Usul ve Esaslar Talimatı, (SHT – OPS), EK 1 – TANIMLAR
7 EK – 2 UÇUŞ OPERASYONLARINA İLİŞKİN OTORİTE GEREKLİLİKLERİ (BÖLÜM – ARO), EK – 3 UÇUŞ OPERASYONLARINA İLİŞKİN ORGANİZASYON GEREKLİLİKLERİ (BÖLÜM – ORO)
8 I. ara sınav
9 EK – 4 TİCARİ HAVA TAŞIMACILIĞI OPERASYONLARI (BÖLÜM – CAT), EK – 5 ÖZEL ONAYLAR (BÖLÜM – SPA)
10 TİCARİ HAVA TAŞIMA İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİ (SHY-6A), GENEL HAVACILIK YÖNETMELİĞİ (SHY-6B),
11 HAVALİMANLARI YER HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ (SHY-22)
12 HAVALİMANLARI YER HİZMET TÜRLERİ VE DETAYLARI TALİMATI (SHT-YHT)
13 HAVAYOLU İLE SEYAHAT EDEN YOLCULARIN HAKLARINA DAİR YÖNETMELİK (SHY-YOLCU)
14 AMATÖR HAVACILIK FAALİYETLERİ YÖNETMELİĞİ (SHY – 6C), ÇOK HAFİF HAVA ARAÇLARI İLE TİCARİ HAVACILIK FAALİYETLERİ YÖNETMELİĞİ (SHY 6A-ÇH)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ulusal ve uluslar arası SHGM, ICAO ve EASA gibi havacılık otoritelerinin rollerini tanımlar.
2 Havacılıkla ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilir
3 Uçuş Operasyonlarına Yönelik Usul ve Esaslar Talimatı ve Eklerini açıklar
4 Ticari hava taşımacılığı gerekliliklerini bilir
5 Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri ve mevzuat düzenlemelerini açıklar
6 Ulusal ve uluslararası gereklilikleri analiz eder
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar http://mevzuat.shgm.gov.tr/, https://easa.europa.eu/regulations, https://www.icao.int/

Ders İle İlgili Dosyalar