Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNTRAORAL VE EKSTRAORAL MOLAR DİSTALİZASYON YÖNTEMLERİ Birinci Düzey DOR 612 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Diş hekimliği Fakültesinde okutulan lisans ortodonti derslerini almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET YAĞCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Ortodonti pratiğinde molar distalizasyonu için gerekli olan ağız içi ve dışı mekanikleri öğrencilere tanıtmak ve kullanımlarını öğretmek.
Dersin Tanımı Ortodontide distalizasyon amacıyla uygulanan ekstraoral apareylerin tanımlanması ve ayrıca molar distalizasyonu amacıyla kullanılan intraoral tekniklerin değerlendirilmesini ve karşılaştırılmasını içerir. Birinci molar distalizasyonu endikasyon ve kontrendikasyonları, 3D Bimetrik maksiller distalizasyon arkı, itici magnetlerle molar distalizasyonu, Pendulum apareyi, coil spring ve superelastik NiTi tellerle molar distalizasyonu, mandibular molar distalizasyonu, molar distalizasyonunda ankraj, intraoral ve extraoral apareylerin karşılaştırılması, farklı intraoral apareylerin karşılaştırılması Molar distalizasyonu amacıyla uygulanan ağız dışı, ağız içi hareketli ve sabit apareylerin endikasyonları, uygulama ve ankraj bölgelerine etkileri bakımından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi Molar distalizasyonu endikasyon ve kontrendikasyonlarını ayırt edebilme becerisine sahip olunması, molar distalizasyon yöntemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olunması.

Dersin İçeriği
1 Birinci molar distalizasyonu endikasyon ve kontrendikasyonları
2 İkinci molar distalizasyonu endikasyon ve kontrendikasyonları
3 3D Bimetrik maksiller distalizasyon arkı
4 İtici magnetlerle molar distalizasyonu
5 Pendulum apareyi, apareyin uyumlanması ve apareyin yapımı
6 Pendex apareyi, apareyin uyumlanması ve apareyin yapımı
7 Distal jet apareyi, apareyin uyumlanması ve apareyin yapımı
8 Keleş slider apareyi, apareyin uyumlanması ve apareyin yapımı
9 Molar distalizasyonunda coil spring kullanımı
10 Superelastik NiTi tellerle molar distalizasyonu
11 Mandibular molar distalizasyonu
12 İmplant destekli molar distalizasyonu apareyleri
13 Molar distalizasyonunda güncel yaklaşımlar
14 İntraoral ve extraoral apareylerin karşılaştırılması
15 Servikal Headgear apareyi, uyumlanması ve yapımı
16 Oksipital Headgear apareyi, uyumlanması ve yapımı
17 Kombine Headgear apareyi, uyumlanması ve yapımı
18 İntraoral ve ekstraoral distalizasyon yöntemlerinin birlikte kullanımı
19 EZ Slider ile molar distalizasyonu
20 Farklı intraoral apareylerin karşılaştırılması

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Birinci molar distalizasyonu endikasyon ve kontrendikasyonları kavrar
2 İkinci molar distalizasyonu endikasyon ve kontrendikasyonları kavrar
3 3D Bimetrik maksiller distalizasyon arkı kavrar
4 İtici magnetlerle molar distalizasyonu kavrar
5 Distal jet ile molar distalizasyonu öğrenir
6 Superelastik NiTi tellerle molar distalizasyonu kavrar
7 Pendulum apareyi molar distalizasyonu kavrar
8 Pendex apareyi molar distalizasyonu kavrar
9 Ekstraoral apareyler ile molar distalizasyonu kavrar
10 İntraoral ve ekstraoral distalizasyon yöntemlerinin avantajlarını ve dezavantajlarını kavrar

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 4 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 1 4 4
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 4 4 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar