Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR YÖNETİMİ VE YÖNETİMDE İNSAN İLİŞKİLERİ İkinci Düzey BSB 552 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAKKI ULUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Sporda insan ilişkileri yaklaşımının nasıl olacağı, yönetim ve yönetim biçimlerinin açıklanması
Dersin Tanımı Spor yönetimi ve spor yönetiminde insan ilişkilerinin incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Yönetim ve yönetim biliminin açıklanması
2 Spor yönetimi ve insan ilişkilerinin açıklanması
3 Yönetimde insan ilişkilerinin tanımı ve önemi
4 İnsan ilişkilerinin temel öğeleri
5 İnsan davranışları ve ihtiyaçları
6 Motivasyon
7 Vize
8 İşletmelerde motivasyon
9 X ve Y kuramları
10 Biçimsel ve doğal örgütler
11 Yönetimde katılma
12 Yönetimde rol ve statü
13 Yönetimde rol uyuşmazlığı ve alanları
14 Spor işletmeleri ve organizasyonlarında yönetime katılma ve motivasyon
15 Değerlendirme
16 Değerlendirme
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yönetim, yönetim bilimi, spor yönetimi ve yönetimde insan ilişkileri kavramlarının açıklanması
2 Yönetimde insan ilişkilerinin önemi ve fonksiyonları
3 Yönetimde insan ilişkileri yaklaşımı ve spor yönetimine uyarlanması
4 yönetimde motivasyon, spor örgütlerinde ve organizasyonlarında insan ilişkileri ve motivasyon.
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul, 1993. Halil Can, Meral Tecer, İşletme Yönetimi, TODAIE Yayını, No:169, Ankara, 1978. Atilla Baransel, Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, Cilt 1, İstanbul, 1979.

Ders İle İlgili Dosyalar