Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİNT DİNLERİ İkinci Düzey FDB 593 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Hindistan’ın dinî ve sosyal tarihine dair bilgileri özümseme, Hint dinlerinin ortak kavram ve inançlar hakkında ileri bir kavrayışa sahip olma; bundan hareketle diğer dinleri de karşılaştırmalı bir yaklaşımla bilimsel olarak analiz etme becerisini kazanma.
Dersin Tanımı Hint dinlerine ait kutsal metinlerin ve içerikleri; oluşum ve kanonizasyon süreçlerine dair tartışmaları ve bunların yol açtığı problemler

Dersin İçeriği
1 Hindistan’ın Dinî Tarihi
2 Sosyal Yapı: Kast Sistemi
3 Dharma/Sanatana Dharma
4 Tanrı ve Avatara
5 Ortak İnanç: Karma ve Samsara
6 Ortak Pratik: Yoga
7 Kurtuluş: Nirvana
8 Kutsal Metinler
9 Dinî Teşkilât
10 Mabed ve İbadet
11 Ahlâk
12 Mezhepler
13 Zaman Tasavvuru ve Gelecek Kurtarıcı
14 Misyonerlik ve Ötekine Bakış
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hint dinleri hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.
2 Hint dinleriyle ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır.
3 Hint dinlerinin inanç ve pratiklerini sistematik olarak değerlendirir.
4 Ortak kavram ve inançları belirleyip karşılaştırır, benzer ve farklı yönlerini kavrar.
5 Hint dinlerini uzmanlık düzeyinde kavramak için kaynak dil veya Batı dili bilgisini geliştirir.
6 Hint inançlarıyla ilgili bilgisini doğrulamak veya doğru bilgi elde etmek amacıyla Hindistan’a gidip gözlem ve görüşmelerde bulunabilir.
7 İlgili akademik çevre, kurum ve kuruluşlarla bilimsel amaçlı işbirliği yaparak alana katkı sağlayabilir
8 Bîrûnî ve Şehristânî başta olmak üzere Müslüman yazarların Hint inançları hakkında verdiği bilgileri değerlendirir.
9 Hint dinlerine yönelik bilimsel yaklaşımını genelleştirerek alanıyla ilgili yeni anlayış ve yöntem geliştirebilir.
10 Birikimini kullanarak alanıyla ilgili özgün karşılaştırmalı çalışmalar ortaya koyabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Louis Renou, Hinduizm, İstanbul: İletişim Yayınları, 1993. 2.Cengiz Erengil, Budizm, İstanbul: İnsan Yayınları, 2004. 3.Korhan Kaya, Hinduizm, Ankara: Dost Kitabevi, 2001. 4.Ananda Coomasraswamy, Hinduizm ve Budizm, İstanbul: Kaknüs Yay. 2000.
Yardımcı Kaynaklar 1.Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir: İzmir İlahiyat Vakfı, 2005. 2.P.T. Raju, Asya Dinleri, İstanbul: İnkılab, 2002. 3.Asaf Halet Çelebi, Gotama Buddha, İstanbul: Hece Yayınları, 2003. 4.İbrahim Sümer, Lotus’un İçindeki İnci, İstanbul: Karakutu Yayınları, 2003. 5.Korhan Kaya, Budhistlerin Kutsal Kitapları, Ankara: İmge Kitabevi, 1999. 6.Kürşat Demirci, Hinduizmin Kutsal Metinleri Vedalar, İstanbul: İşaret Yayınları, 1991.

Ders İle İlgili Dosyalar