Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA VE TOPLUMSAL DEĞİŞİM Birinci Düzey HİT 422 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Akgül
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Medyanın toplumsal değişim olgusu ile olan ilişki ve etkileşiminin incelenmesi
Dersin Tanımı Medya kurumu ile toplumsal değişim olgusu arasındaki ilişki ve etkileşim çok yönlü ve çok boyutlu olarak ele alınmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Medyanın tanımı ve kapsamı
2 Toplumsal değişme kavramı
3 Toplumsal değişme kuramları
4 Toplumsal değişme ile ilgili kavramlar: Evrim, devrim, büyüme, ilerleme, gelişme, modernleşme, kültürel değişme
5 Toplumsal değişme olgusunun analizi ve medya faktörü
6 Sosyal değişme sürecinde toplum ve medya
7 Klasik sosyal değişme teorileri açısından medya
8 Çağdaş sosyal değişme teorileri açısından medya
9 Sosyal değişmeyi sağlayan faktörler ve medya
10 Sosyal değişmeyi belirleyen süreçler ve medya
11 Medyanın sosyal değişime etkisi
12 Farklı medya türleri ve sosyal değişim
13 Dünyada ve Türkiye'de sosyal değişme ve medya ilişkisi
14 Modernleşme ve medya ilişkisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toplumsal değişme kavramınının tanınmasını sağlar.
2 Toplumsal değişmenin farklı biçimleri ile medya arasındaki etkileşimi açıklar
3 Medyanın sosyal değişme açısından önemini açıklar
4 Toplumsal değişmenin medyanın kullanımına olan etkisini açıklar
5 Toplumsal değişmeyi sağlayan faktörler ile medya arasındaki ilişkiyi açıklar
6 Toplumsal değişme süreçleri ile medya kullanımı arasındaki ilişkiyi açıklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nurçay Türkoğlu, Medya ve Toplumsal Dönüşüm, Parşömen Yayınları, 2012.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar