Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİKSEL UYGUNLUK Birinci Düzey BSÖ 308 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Emre ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bu dersin yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze- Online - Gözlem Tekniği- Gösterip Yaptırma Tekniği
Dersin Amacı İnsanların sağlıklı birer fizyolojik ve psikolojik yapıya sahip olabilmeleri, yaşamdan keyif alabilmeleri, yaşamsal sorunlarla mücadele edebilmeleri için yapmaları gereken fiziksel aktivite ve sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulanmasının öğrenimi ve öğretimini kavratabilmektir.
Dersin Tanımı Fiziksel uygunluk unsurlarını, bunları değerlendirme yöntemlerini ve geliştirmeye yönelik program hazırlamayı içerir.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriğinin tanıtımı, dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme ve fiziksel uygunluğa giriş
2 Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramlar ve fiziksel uygunluğun unsurları
3 Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflaması
4 Aerobik Uygunluğun Değerlendirilmesi ve testler
5 Aerobik uygunluk geliştirme ve programlama
6 Aerobik antrenman yöntemleri ve antrenman örnekleri
7 Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) değerlendirilmesi, test yöntemleri ve kullanılan gereçler
8 Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) geliştirme ve programlama
9 Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) antrenman yöntemleri ve antrenman örnekleri
10 Esneklik (değerlendirilmesi ve program geliştirme)
11 Vücut Kompozisyonu Belirleme Yöntemleri
12 Vücut Kompozisyonu Belirleme Yöntemleri
13 Ağırlığın Kontrolü
14 Denge (değerlendirilmesi ve program geliştirme)
15 Final Sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramları açıklar
2 Fiziksel uygunluğu sağlıkla ilişkilendirebilir ve risk sınıflamasını belirleyebilir
3 Aerobik uygunluğu açıklar
4 Aerobik uygunluğu belirleme yöntemlerini(testleri) bilir ve sonuçları yorumlar
5 Kassal uygunluk sınıflamasını yapar
6 Kassal uygunluğu belirlemede kullanılan yöntemleri (testleri) bilir ve sonuçları yorumlar
7 Esneklik, denge ve vücut kompozisyonu ile ilgili kavramları ve test yöntemlerini bilir
8 Fiziksel uygunluk test bataryalarını ne olduğunu bilir ve onları uygulayabilir
9 Bireysel program geliştirme yöntemlerini bilir ve uygular
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 4 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Brian J. Sharkey, Physiology of Fitness , Human Kinetics Books, USA, 1990. 2. George McGlynn, Dynamics of Fitness A Practical Approach, WCB McGraw-Hill,1999. 3. Jack H. Wilmore, David L. Costill, Physiology of Sports And Exercise , Human Kinetics, 1999. 4. ÖZER, K. Fiziksel Uygunluk 5. Peter J. Maud , Carl Foster . Physiological Assesment of Human Fitness ; Human Kinetics USA 1995 .
Yardımcı Kaynaklar 6. Roberts A. Robergs, Scott O. Roberts, Exercise Physiology For Fitness, Performabce and Health, WCB McGraw-Hill, 2000. 7. Thomas R. Baechle, Roger W. Earle, Fitness Weight Training, Human Kinetics, 1995. 8. ZORBA, E. Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk

Ders İle İlgili Dosyalar