Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİLM KURAMLARI Birinci Düzey RST301 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BURAK MEDİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BURAK MEDİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Örnek film izleme ve tartışma
Dersin Amacı Sinema bölümü öğrencilerine, sinemaya dair kuramsal bir farkındalık oluşturmak ve sinema üzerine ortaya konulan düşünceleri doğuşundan günümüze öğrencilere tanıtmak.
Dersin Tanımı Sinemanın tarihsel gelişim sürecinde, onun üzerine üretilen düşüncelerin ve kuramların anlatıldığı kuramsal bir alan dersi.

Dersin İçeriği
1 Sinemanın doğuşu ve ilk tepkiler
2 Sinemaya dair Erken dönem düşünüceler: Hugo Münsterberg
3 Erken dönem kuramcılar ve biçimci geleneğin doğuşu (1): Rudolf Arnheim
4 Erken dönem kuramcılar ve biçimci Geleneğin Doğuşu (2): Béla Balázs
5 Rus Biçimciler (1): Pudovkin ve Kuleşov
6 Rus Biçimciler (1): Pudovkin ve Kuleşov, Film izleme ve Tartışma
7 Rus Biçimciler (2): Sergei Eisenstein
8 Rus Biçimciler (2): Sergei Eisenstein (Devam)
9 Sine-Göz ve Dziga Vertov
10 Sine-Göz ve Dziga Vertov, Film izleme ve Tartışma
11 Gerçekçi film Kuramı ve Andre Bazin
12 Gerçekçi film Kuramı ve Siegfried Kracauer
13 Auteur Politikası ve Kuramı
14 Göstergebilimsel Film Kuramı
15 Genel değerlendirme
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farklı film kuramlarını tanır. Bunların özgün niteliklerini sıralar ve sınıflandırır
2 Film kuramları üzerine farklı teorisyenler hakkında bilgi sahibi olur.
3 Farklı kuramlardan hareketle yapılmış araştırmaları tanır
4 Gerçekçi ve biçimci ekol üzerine yapılan tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
5 Farklı akımları tanır.
6 Film kuramları ve yönetmenler hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sinema Kuramları (1); Editör: Z. Özarslan; Su Yayınevi; 2013 Büyük Sinema Kuramları; J. D. Andrew; Doruk Yayınları; 2010
Yardımcı Kaynaklar Sinema Kuramları (2); Editör: Z. Özarslan; Su Yayınevi; 2013 Film Çalışmaları; A. M. Butler; Kalkedon Yayınları; 2011

Ders İle İlgili Dosyalar