Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
APPLIED NUMERICAL ANALYSIS İkinci Düzey CENG 504 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BAHRİYE AKAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Sayısal Yöntemlerde özellikle optimizasyon amaçlı kullanılan metotların incelenerek, bu metotların programlanabilmesi yada paket programlar kullanarak kullanılabilmesi
Dersin Tanımı MATLAB, Hatalar, Kök Bulma, Lineer Cebirsel Denklemlerin Çözümü, Kısıtlamalı ve Kısıtlamasız Optimizasyon, Eğri uydurma

Dersin İçeriği
1 MATLAB programlama dili giriş
2 MATLAB grafik modülleri
3 Kesme Hataları ve Taylor Serisi
4 Denklem Köklerinin Bulunmasında Kullanılan metotlar ve bu metotların programlanması (Bisection, iteratif search, Newton raphson, sekant, katlı kökler,)
5 Polinom Köklerinin Bulunmasında kullanılan metotlar ve bu metotların programlanması (Klasik yöntemler, Müller yöntemi, Bairstow yöntemi)
6 Lineer Cebirsel Denklemlerin Çözümünde kullanılan metotlar ve bu metotların programlanması (Gauss eliminasyon, LU ve Inverse Matris, Gauss Seidel)
7 Optimizasyon Bir Boyutlu Kısıtlamasız Optimizasyon (Golden Section, Second Order Interpolation, Newton Yöntemi)
8 Optimizasyon Çok Boyutlu Kısıtlamasız Optimizasyon (Direct methods, gradyent methods)
9 Kısıtlamalı Optimizasyon Lineer Programlama
10 Kısıtlamalı Optimizasyon Nonlineer Programlama
11 Optimizasyon Lineer ve Nonlineer problemler için Sezgisel Algoritmalar
12 Eğri Uydurma En küçük kareler regresyonu
13 Eğri Uydurma İnterpolasyon
14 Eğri uydurma Fourier Approximation
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matlab ile programlama yeteneği
2 Çok boyutlu kısıtlamasız optimizasyon ile problemlerin çözülmesi
3 Kısıtlamalı optimizasyon çözümleri
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 10 80
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S. C. Chapra, Applied Numerical Methods with MATLAB, S. Chapra, R. Canale, Mühendisler için sayısal yöntemler
Yardımcı Kaynaklar MATLAB yazılımı

Ders İle İlgili Dosyalar