Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENTOMOLOJİ Birinci Düzey BİY420 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır. Ayrıca öğrencilere dersin kapsamıyla ilgili çeşitli ödevler verilerek bilimsel araştırma altyapıları kuvvetlendirilmeye çalışılır.
Dersin Amacı Böcklerin öneminin kavratılması , böceklerin sınıflandırılması ve biyolojik özelliklerini öğretmek, başlıca takım ve familyalarını tanıtmak ve bu canlılarla mücadele yöntemlerini kavratmak.
Dersin Tanımı Bu derste böcek insan lşkileri etraflıca anlatılarak böceklerin ekonomik, ekolojik ve biyolojik özellikleri etraflıca tanıtılır. Böceklerin anatomik, morfolojik ve fizyolojik özellikleri kavratılır. Farklı böcek gruplarını birbirinden ayırt etmeye yarayan karakteristik özelikler vurgulanır.

Dersin İçeriği
1 Böceklerin önemi, böceklerin yeryüzündeki etkileri,böcek insan ilişkileri
2 Böceklerin sistematiği
3 Böceklerin diğer eklembacaklılar ve diğer hexapollarla mukayese edilmesi
4 Kanatsız (Apterigot)böcekler
5 Kanatlı (Pterigot) böcekler
6 Orthopteroid böcekler
7 Hemipteroid böcekler
8 Endopterigot böcekler
9 Böceklerin morfolojisi
10 Böceklerde ekzoiskeletin yapısı ve deri değiştirme mekanizması
11 Böceklerde baş, göğüs ve abdomenin yapısı, böceklerde hareket organlarının yapısı
12 Böceklerde üreme, embriyogenez, morfogenez ve metamorfoz
13 Böceklerde fizyolojik mekanizmalar
14 Böceklerde dolaşım, boşaltım, sindirim
15 Böceklerde solunum şekilleri
16 Böceklerde duyu organları: Böceklerdeki kimyasal, mekanik ve foto reseptörler.
17 Böceklerin sinir ve endokrin sistemlerinin yapı ve işleyişi
18 Böcek ekolojisi ve zararlı böceklerle mücadele yööntemleri
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci böceklerin insanlarla ilişkilerini ve ekosistemdeki yerini kavrar.
2 Böcekleri sınıflandırmayaı ve belli başlı böcek takımlarının ayırdedici özelliklerini kavrayarak faklı böcek takımlarını ayırdedebilir hale gelir.
3 Böceklerin biyolojisini öğrenir; fizyolojik olayların mekanizmalarını kavrar ve böceklerle mücadele şekilleri konusunda bilgi edinirler.
4 Böceklerin nasıl üreyip çoğaldığını ve böceklerde gelişme şekillerini kavrar.
5 -Böceklerin morfolojik ve anatomik özelliklerini kavrar ve buradan hareketle farklı grup böcekleri birbirinden ayırabilir.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Entomoloji ders notları, Doç. Dr. Abdurrahman AYVAZ 2. http://www.cals.ncsu.edu/course/ent425/index.html
Yardımcı Kaynaklar How to Know The Insects. 1978 by Roger Bland and H. E. Jaques. 3rd edition. Waveland Press, Inc. The Insects: An Outline of Entomology. 2010. by P. J. Gullen and P. S. Cranston. 4th edition Blackwell Science Ltd. ISBN#: 978-1-4443-3036-6

Ders İle İlgili Dosyalar