Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METİN ÇALIŞMASI II Birinci Düzey ÇDE208 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencileri metin okumaya dahil etmek ve okuma yeterliliklerini geliştirmektir. Bu derse katılarak, öğrenciler kelime bilgisini artıracak ve önceden öğrenmiş oldukları kelimelerin cümle içinde kullanımlarını öğrenerek, dili pekiştirecektir. Metinlerden yola çıkarak günlük yaşamda sık kullanılan kelimelerin cümle içinde kullanımlarını öğretmek amaçlanmaktadır. Her hafta bir metin incelenecek ve metin ile alakalı sorular cevaplanacaktır. Metinlerin içeriği farklı farklı konulardan oluşmaktadır. İnternet dili, günlük yaşam, tarih, kültür ile alakalı metinler üzerinden Çin düşünce yapısı anlaşılmaya çalışılacaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilerin Çince okuma-anlama becerilerini geliştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Ders süresince öğrenciler, farklı temalardaki metinler aracılığıyla kelime dağarcıklarını genişletirken aynı zamanda doğru telaffuz, cümle yapısı ve bağlam içinde anlam çıkarma gibi dilsel yeterliklerini pekiştirirler. İncelenen metinler üzerinden günlük yaşam, tarih, kültür ve toplumla ilgili konulara dair içerikler tartışılarak öğrencilerin hem dil hem de kültürel farkındalık geliştirmesi hedeflenir. Ayrıca metin odaklı sorular yoluyla eleştirel düşünme ve yorumlama becerileri de desteklenir.

Dersin İçeriği
1 Müzik başarı getirir” (音乐帮你获得成功): Müzik ve başarının ilişkisi üzerine bir okuma yapılır. Başarı, motivasyon ve sanatla ilgili kelimeler öğrenilir. Metin içeriği tartışılır, anlama ve yorumlama çalışmaları yapılır.
2 “Mutluluk endeksi” (快乐指数): Bireysel mutluluk, toplumsal mutluluk anlayışı ve insanların mutluluk algısı üzerine okuma yapılır. Duygu ifadeleri ve karşılaştırmalar üzerinde durulur.
3 “Dans etmeyi öğrenmek” (学跳舞): Yeni bir hobi edinme, dans ve fiziksel etkinliklerle ilgili ifadeler tanıtılır. Öğrencilerin hobileri hakkında konuşmaları teşvik edilir.
4 “Karaoke söylemek” (唱卡拉OK): Çin’de karaoke kültürü tanıtılır. Eğlence biçimleri ve günlük yaşamla ilgili kelime ve ifadeler işlenir.
5 “Kong Linghui ve Liu Guoliang’ın hikâyesi” (孔令辉和刘国梁的故事): Çinli masa tenisi sporcularının dostluğu ve rekabeti üzerinden spor, duygu ve başarı temaları işlenir. Öğrencilerden karakter karşılaştırmaları yapmaları beklenir.
6 “Basketbola âşık oldum” (我爱上了打篮球): Spor sevgisi, kişisel ilgi alanları ve duygular üzerine odaklanılır. Öğrencilerin sporla ilgili deneyimlerini anlatmaları teşvik edilir.
7 “Mavi gökyüzü yamaç paraşütü kulübü” (蓝天滑翔伞俱乐部): Macera sporları ve doğa temalı ifadeler işlenir. Öğrencilerden heyecan verici deneyimlerini anlatmaları istenir.
8 Vize sınavına yönelik genel tekrar, okuma parçaları üzerinden alıştırmalar, kelime çalışması ve sorular çözülür.
9 Ara Sınav
10 “Çinli uçan adam: Liu Xiang” (中国飞人——刘翔): Ünlü atlet Liu Xiang’ın hayatı üzerinden azim, spor ve başarı temaları işlenir. Öğrencilerin kahramanlık hikâyeleri hakkında konuşmaları teşvik edilir.
11 “Ofiste sadece dört kişi var” (办公室只有四个人): Çalışma ortamı, meslekler ve ofis dili üzerine okuma yapılır. Günlük iş yaşamıyla ilgili kelimeler tanıtılır.
12 “Bay Zhang’ın bir günü” (张先生的一天): Günlük rutinler, zaman yapıları ve kişisel zaman yönetimi üzerine odaklanılır. Öğrenciler kendi günlük planlarını anlatırlar.
13 “Part-time çalışan kız: Lili” (打工女孩儿——丽丽): Genç bir kızın çalışma yaşamı anlatılır. İş hayatı, zorluklar ve sosyal roller tartışılır.
14 “Xiao Zheng özel ders veriyor” (小郑做家教): Özel ders deneyimi üzerinden eğitimle ilgili kavramlar, öğretmen-öğrenci ilişkisi ve sorumluluklar ele alınır.
15 “Unutkanlık” (忘事): Günlük hayatta unutkanlık üzerine eğlenceli bir metinle kelime bilgisi ve anlatım becerileri geliştirilir.
16 Final sınavına yönelik genel tekrar, okuma parçaları üzerinden alıştırmalar, kelime çalışması ve sorular çözülür.
17 Final Sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çin tarihini ve kültürünü tartışabilir ve yorumlayabilir.
2 Çin kültürü ve kendi kültürü arasındaki farkları bulur ve karşılaştırabilir.
3 Çin tarihi ve kültürü hakkındaki bilgileri geliştirmek, gözden geçirmek ve sentezlemek için tarih ve kültürel çalışmalardan kavramları ve analitik araçları eleştirel bir şekilde kullanır.
4 Kelime dağarcığı gelişir.
5 Doğru telaffuz yeteneği kazanır.
6 Okuduğunu kavrayabilme yeteneği kazanır.
7 Çince cümle kurma yeteneği gelişir.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Zhang Lina. 2011. Bubu Gao: Hanyu Yuedu Jiaocheng Di Yi. Beijing: Beijing Yuyan Daxue Chuban She.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar