Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKTRONİK DEVRE TASARIMI VE SİMULASYONU Birinci Düzey EEM 547 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü Sunum
Dersin Amacı Analog tümdevrelere genel bir bakış yapılması ve işlemsel kuvvetlendirici 741’in giriş katı, kazanç katı ve çıkış katı için DC ve küçük işaret analizlerinin yapılması amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Analog tümdevre yapılarına genel bir bakış, 741 işlemsel kuvvetlendiricisinin; giriş, kazanç ve çıkış katlarının DC analizi ve küçük işaret analizinin yapılması, CMOS işlemsel kuvvetlendiricisi, İşlemsel kuvvetlendiricilerin frekans kompanzasyonunun incelenmesi, MOSFET''lerdeki zayıf, orta ve güçlü evirtim bölgelerinin incelenmesi, farklı programlar kullanarak bilgisayar destekli benzetimler yapılması.

Dersin İçeriği
1 Analog tümdevrelere genel bakış.
2 Fark kuvvetlendiricileri; çeşitleri ve DC analizi
3 Fark kuvvetlendiricilerinin AC analizi
4 Akım aynaları, çeşitleri ve tümdevrelerde kullanımı
5 741 Op Amp’ın giriş, kazanç ve çıkış katları
6 Op Amp’ın her katının DC analizi.
7 Op Amp’ın giriş katının küçük işaret analizi.
8 ARA SINAV
9 Op Amp’ın kazanç ve çıkış katlarının küçük işaret analizi.
10 CMOS Op Amp’lar ve Slew Rate Kavramı.
11 MOSFET''lerde weak, moderate ve strong inversiyon bölgelerinde çalışma
12 Op Amp’ın frekans cevabı.
13 Farklı bilgisayar programları ile devre tasarımı.
14 Farkı bilgisayar programları ile devre simülasyonu.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fark kuvvetlendiricilerinin ve çeşitlerinin anlaşılması.
2 Bir Op Amp’ın giriş, kazanç ve çıkış katlarının anlaşılması.
3 Bir Op Amp’ın tasarımında kullanılan akım aynaları ve çeşitlerinin anlaşılması
4 Bir Op Amp''''ın her bir katının DC analizinin yapılması.
5 Bir Op Amp''ın frekans cevabı ve slew rate kavramlarının anlaşılması.
6 Tümdevre tasarımında bazı tasarım ve simülasyon programlarının kullanılması.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • S. Sedra, K. C. Smith, “Microelectronic Circuits”, Oxford Uni. Press, 1998.
Yardımcı Kaynaklar • K. R. Laker, W. M. C. Sansen, “Design of Analog Integrated Circuits & Systems”, Mc Graw-Hill, 1994. • Gordon W. Roberts, A. S. Sedra, “SPICE”, Second Edition, Oxford Uni. Press, 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar