Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI VI (KANUN) İkinci Düzey MÜZ310.4 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Repertuar, Türk müziği solfej ve kuramı
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı EMRE ERDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli ÖĞRENCİYLE BİRE BİR UYGULAMALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.
Dersin Amacı KANUN SAZINA HAKİMİYET VE BU SAZIN İCRASINI İLERİ SEVİYELERE TAŞIMAK
Dersin Tanımı KANUN EĞİTİMİ DERSİ DİĞER TÜRK MÜZİĞİ SAZLARINDA OLDUĞU GİBİ HOCA- ÖĞRENCİ BİRLİKTELİĞİYLE SAĞLANAN BİR DERS OLUP BU SAZIN TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRENCİYE AKTARILMASINI GÖZETİLMEKTEDİR.

Dersin İçeriği
1 Kampos Uşşak Peşrev
2 Süleyman Erguner Beyati Niyaz Peşrev
3 II. Bayezid Rahatül-ervah Peşrev, Muallim İsmail Hakkı Bey Tebriz Peşrevi
4 Nuri Halil Poyraz Hicazkar Sazeseri
5 Asdik Ağa Muhayyerkürdi Peşrev
6 Rast Ondört Anonim, Vasilaki Kürdilihicazkar Peşrev.
7 Refik Fersan Şedaraban Peşrev ve Tanburi Cemil Şedaraban Sazsemai baraj parçalarıdır. İlaveten yukarııdan seçilecek olan iki eser ile toplamda dört eser zorunlu sınav parçalarını oluşturacaktır.
8 ESERLERİN TEKRARI
9 FİNAL
10 III. Selim Pesendide Peşrev ve Sazsemaisi, Kemani Ali Ağa Şehnaz Peşrev
11 Ömer Altuğ Gönlümün Melali Nihavend Sazsemaisi
12 Targan Hüzzam Sazsemaisi
13 Kantemiroğlu Pençgah Sazsemaisi. Hacı Arif Bey Sultanıyegah Peşrev ve Sazsemaisi baraj parçalarıdır. İlaveten yukarıdan seçilecek olan iki eser ile toplamda dört eser zorunlu sınav parçalarını oluşturacaktır.
14 FİNAL
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Basit selerin tınlatılmasıyla seslere aşinalık sağlanır.
2 Türk müziği aralık kavarmının kurgulanmasına yardımıcı olunur.
3 Türk müziğinin içerisinde barındırdığı ara seslere aşinalık kazandırılır.
4 Türk müziği ritm unsurları kazandırılır.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
2 Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
3 Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
4 Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
5 Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
6 Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
7 Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
8 Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
9 Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
10 Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halil Karaduman method kitabı, Tahir Aydoğdu method kitabı
Yardımcı Kaynaklar İsmail Hakkı Özkan

Ders İle İlgili Dosyalar