Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FUZZY MANTIK VE UYGULAMALARI-II İkinci Düzey MAT 516 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Fuzzy mantık ile ilgili daha derin bilgi edinme fırsatını sunarak, dönem sonunda öğrencilerin fuzzy mantığın uygulamaları hakkında detaylı bilgiye sahip olmaları beklenilmektedir.
Dersin Tanımı Fuzzy mantık, Bulanık mantık önermeleri, Semantik denklik, Karar Verme, Tahmin için bulanık Delphi yöntemi, Bulanık sıfır esaslı bütçeleme, Modelleme kontrol parametreleri, Kural değerlendirme, Uyuşmazlık çözümü, Berraklaştırma, Bulaşık makinası, Predator-Prey sistemi için bulanık mantık denetim

Dersin İçeriği
1 Fuzzy mantık
2 Fuzzy mantık
3 Bulanık mantık önermeleri
4 Semantik denklik
5 Karar Verme
6 Tahmin için bulanık Delphi yöntemi
7 Bulanık sıfır esaslı bütçeleme
8 Modelleme kontrol parametreleri
9 Kural değerlendirme
10 Uyuşmazlık çözümü
11 Berraklaştırma
12 Bulaşık makinası
13 Predator-Prey sistemi için bulanık mantık denetim
14 Predator-Prey sistemi için bulanık mantık denetim
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bulanık manığı bilir
2 Bulanık mantık önermelerini bilir
3 Bulanık mantığın kullanım alanları ve günlük hayattaki uygulamaları ile ilgili bilgi sahibidir.
4 Tahmin için bulanık Delphi yöntemini kullanabilir.
5 Kural değerlendirme ve Uyuşmazlık çözümünü bilir.
6 Predator-Prey sistemi için bulanık mantık denetim yapabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Fuzzy Kümeler, Fuzzy Mantık, Uygulamaları, G. Bojadziev, M. Bojadziev, World Scientific,1995. Fuzzy Topoloji, Liu Ying-Ming, Lou Mao-Kang, World Scientific,1997.

Ders İle İlgili Dosyalar