Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YENİ SOSYAL HAREKETLER Birinci Düzey SOS363 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Aylin Yonca Gençoğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Eski ve yeni sosyal hareket paradigmaları üzerinden günümüzde yaşanan sosyal hareketleri öğrencilere anlatmak.
Dersin Tanımı Eski ve yeni sosyal hareket paradigmaları üzerinden günümüzde yaşanan sosyal hareketler.

Dersin İçeriği
1 Sosyal hareketler kavramı ve tanımı
2 Eski ve yeni sosyal hareket paradigmaları
3 Eski ve yeni sosyal hareket paradigmaları
4 Toplumdan toplumsal harekete.
5 Yeni sosyal hareketler: kurumsal politikanın sınırlarının zorlanması
6 Yeni sosyal hareketler: kurumsal politikanın sınırlarının zorlanması
7 Ara sınav
8 Sistem karşıtı hareketler
9 Sistem karşıtı hareketler
10 Avrupa'da devrimler
11 Avrupa'da devrimler
12 Çağdaş hareketlerin sembolik meydan okuması
13 Çağdaş hareketlerin sembolik meydan okuması
14 Yeni sosyal hareketler ve kimlik
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sosyal hareket olgusuna ilişkin kavramların öğrenmek
2 Sosyal hareketleri teorik bir bakış açısıyla değerlendirebilmek
3 Çağdaş sosyal hareketleri yorumlayabilmek
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3 Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5 Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6 Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7 Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8 Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9 Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10 Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çayır, Kenan (ed.)(1999). Yeni Sosyal Harektler: Teorik Açılımlar, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Arrighi,Giovanni; Hopkins,Terence K.;Wallerstein, İmmanuel (2004). Sistem Karşıtı Hareketler, çev. C. Kanat, B. Somay, S. Sökmen, İstanbul: Metis Yayıncılık. Tilly, Charles (2005). Avrupa'da Devrimler:1492-1992, çev. Özden Arıkan,İstanbul: Lİteratür Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar