Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ADVANCED IMAGE PROC. TECH. AND COMPUTER VISION II Üçüncü Düzey CENG 522 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. VEYSEL ASLANTAŞ YRD.DOÇ. DR. RİFAT KURBAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin başarı ile tamamlanması sonucunda öğrenciler: • Resim modelleri ve onlların nasıl üretildikleri, • Lineer sistem modelleme ve lineer ve lineer olmayan filitrelerin uygulamaları, • Kenar tespit algoritmalarının tasarın-m ve uygulamaları, • Doku modellemenin temelleri ve doku sınıflandırma algoritmaları, • Nesne hareketler tahmininin temelleri ve optik akış tahmini algoritmalarının uygulamaları, • Resim bölütleme ve gruplamanın önemi ve problemleri ve bunlarla ilgili temel algoritmaların uygulaması • Resimlerdeki nesnelerin tanınması ve temel şablon karşılaştırma algoritmalarının uygulamaları konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin Tanımı Bu ders, görüntü işleme ve bilgisayar görme için geliştirilmiş yeni teknikler hakkında bilgi vermektedir. Ders genel olarak: geometrik transformlar, ayrık transformlar, gürültü, filtre tasarımı, gürültü temizleme, görüntü restorasyonu, kenar tespit teknikleri, nesne özellikleri elde etme ve analizleri, resim analizi, bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme konularını ihtiva etmektedir.

Dersin İçeriği
1 Geometrik transformlar.
2 Ayrık transformlar.
3 Ayrık transformlar.
4 Gürültü, filtre tasarımı, gürültü temizleme.
5 Görüntü restorasyonu.
6 Görüntü restorasyonu.
7 Kenar tespit teknikleri
8 Kenar tespit teknikleri
9 Nesnelerin özelliklerinin elde edilmesi ve analizi.
10 Nesnelerin özelliklerinin elde edilmesi ve analizi.
11 Resim analizi.
12 Resim analizi.
13 Bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme teknikleri
14 Bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme teknikleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
2 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3 Görüntü işleme tekniklerini öğrenme
4 Görüntü işleme tekniklerinin uygulamalarını öğrenme
5 Bilgisayarla görme uygulamaları geliştirme
6 görüntü işleme kavramlarını öğrenme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2 Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3 Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4 Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6 Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7 Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8 Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • R. C. Gonzalez and R. E. Woods, Digital Image Processing, Addison-Wesley Pub. Co., New York, (2nd edition) 2002.
Yardımcı Kaynaklar • Sonka, M., Hlavac, V., and Boyle, R. Image Processing, Analysis and Machine Vision. Chapman & Hall Computing, 1993. • Anil K. Jain, Fundamentals of Digital Image Processing, Prentice Hall, 1989. • Low, A. Introductory Computer Vision and Image Processing. McGraw-hill, 1991

Ders İle İlgili Dosyalar