Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK TARİHİNDE KÜLTÜR DEĞİŞMELERİ İkinci Düzey İSE 522 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.Cevdet KIRPIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Sunuş soru cevap, araştırma
Dersin Amacı Türk tarihinin çeşitli evrelerinde meydana gelen köklü değişimler konusunda bilgi vermek.
Dersin Tanımı Türk Kültür ve Medeniyetini tanımlayan,tahlil eden bilgi kazanımı sağlayan ders.

Dersin İçeriği
1 Kültür, medeniyet ve değişim kavramları
2 İslamiyet öncesi dönemde meydana gelen değişimler
3 İslamiyet öncesi dönemde meydana gelen değişimler
4 Din ve kültür değişmeleri
5 Türkler ve din değiştirmeleri
6 Türkler ve hristiyanlık
7 Türkler ve islamiyet
8 Arasınav
9 Türkler ve islamiyet
10 Osmanlı döneminde meydana gelen kültür değişmeleri
11 Osmanlı döneminde meydana gelen kültür değişmeleri
12 Tanzimat döneminde meydana gelen kültür değişmeleri
13 Meşrutiyet Döneminde meydana gelen kültür değişmeleri
14 Cumhuriyet döneminde meydana gelen kültür değişmeleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yazı öncesi (Arkaik) dönem Türk Kültür ve Medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur.
2 Yazının Türkler tarafından ne zaman kullanılmaya başlandığını ve ilk yazılı belgelerin neler olduğunu öğrenir.
3 Türk adı,Türk sözü ve Türk Yurdu hakkında bilgi sahibi olur.
4 Türklerin kabul ettikleri dinler hakkında bilgi sahibi olur.
5 Türk Töresi,Türk Hukuku hakkında bilgi sahibi olur.
6 Türk tarihinde kültür değişmeleri ve bu değişmelere neden olan etmenleri öğrenir.
7 Türk-İslam kültür ve Medeniyetinin temel ilkelerini öğrenerek,bu konuda araştırma yapma yeteneği kazanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6 Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9 Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10 Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11 Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 6 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kenan Çetin,Türk Tarihi ve Uygarlığı,Erzurum,2007
Yardımcı Kaynaklar Kenan Çetin,Selçuklu Medeniyeti Tarihi,İzmir,2011.İbrahim Kafesoğlu,Türk Milli Kültürü,İstanbul 1999-Osman Turan,Türk Cihan Hakimiyeti Mefkûresi Tarihi,İstanbul,1993-Türk Dünyası El Kitabı,Ankara 1992-A.Zeki Velidi Togan,Tarihte Usul,İstanbul,1992.

Ders İle İlgili Dosyalar