Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EPİDEMİYOLOJİNİN TEMEL İLKELERİ İkinci Düzey HAS 503 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARDA BORLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN GÜNAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi ve sınıfta uygulama
Dersin Amacı Epidemiyolojik araştırmaların amaçları, uygulanma biçimi ve değerlendirilmesi konularında bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin Tanımı Sağlık Bilimleri alanında yüksek lisans yapan öğrencilere yönelik, haftada 3 saat süreli bir teorik derstir.

Dersin İçeriği
1 Epidemiyolojinin tanımı ve ilkeleri
2 Epidemiyolojinin tıp bilimlerinde ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları
3 Epidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılması
4 Tanımlayıcı araştırmalar
5 Vaka - kontrol tipi araştırmalar
6 Kesitsel araştırmalar
7 Kohort tipi araştırmalar
8 Müdahale araştırmaları
9 Epidemiyolojik problem çözümü
10 Korelasyonel (ekolojik) araştırmalar
11 Metodolojik araştırmalar
12 Epidemiyolojik araştırmalarda kontrol seçimi
13 Değişkenler arası ilişkiler
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Epidemiyoloji biliminin tanımını ve amaçlarını ifade edebilecek
2 Epidemiyolojinin tıp ve sağlık bilimlerinde kullanım alanlarını sayabilecek
3 Epiemiyolojik araştırma tiplerini sayabilecek
4 Başlıca tanımlayıcı özellikleri sayabilecek
5 Tanımlayıcı araştırmalarda dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilecek
6 Kesitsel, retrospektif ve prosipektif araştırmaların yapılışını ve aralarındaki farkları açıklayabilecek
7 Kesitsel, retrospektif ve prosipektif araştırmalardan elde edilen verilerin değerlendirme yöntemlerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek
8 Tanı yöntemlerinin geçerlik ve güvenirlik ölçütlerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek
9 Değişkenler arasında ortaya çıkabilecek ilişki tiplerini açıklayabilecek
10 Değişkenler arasında bulunan ilişkinin nedensel ilişki olabilmesi için göz önünde bulundurulması gereken kriterleri sayabilecek ve açıklayabilecek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Tezcan S. Epidemiyoloji. Hacettepe Vakfı Yayınları. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1. Öztürk Y, Günay O (ed). Halk Sağlığı: Genel Bilgiler. Erciyes Üniversitesi Yayınları, Kayseri 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar